söndag 25 januari 2009

Hobbyhusets "skisstävling med twist"


När mojo'n tryter och man saknar egna pysselidéer är det bra med utmaningar för att komma igång tycker jag. Kortet här nedan gjorde jag till en "skissutmaning med twist" på Hobbyhuset.se. Ni hinner också vara med - sista dagen att deltaga är idag!

Skissen:

"Twist"-delen av tävlingen bestod i att man MÅSTE ha med swirls, blommor och bling (swirlsen får representeras av lianen och apans svans på mitt kort, tänkte jag...hoppas att de godtar det!). Dessutom fick man INTE ha med punchinella, band eller knappar (huuga, å jag som älskar knappar)!

Min tolkning (jag vände upp och ner på skissen):

Apan Malbec från Doodle Factory's Valentines Remix fick en turkos pyjamas! Texten kommer från Swedish Sentiments sheet (finns även att köpa hos såväl ScrapAddicted och Brunkullan).



Idag är ännu en ledig, lat dag. Har ingenting inplanerat. Behöver inte ens städa, för det gjorde jag igår. SKÖNT!!


Ha en trevlig söndag!

5 kommentarer:

Zarah sa...

Vad sött! Klart att lianen är en swirl. Finns inte mycket som är swirligare än lianer. Skulle möööööjligen vara just apsvansar då. *nickar* :)

Karina Beck sa...

Flot kort, flot bidrag ; )

Anonym sa...

Snyggt!! Det är en fröjd för ögat att kika in här!

Kram!

DoodleFactory sa...

Oh my goodness, what an incredible thing to see first thing in the morning - TWO more awesome DF cards by the unmatchable Nina!

I wasn't feeling up to making cards on this gloomy day, but you are always an inspiration and now I just might have to get out my stamps and colors :) I love the way you gave Malbec an even cuter face, and your violet card is the best!

Muffin sa...

Den där Malbec är precis hur söt som helst och du har så klart lyckats med även detta kort!
Du är min största idål!!
KRAMAR!