torsdag 29 januari 2009

Jag kommer alltid att älska


..Doodle Factory-stämplarna. Det är ett som är säkert.

Å tänk, jag som har känt mig trött på ugglor efter den stora hype som har varit de sista åren; jag föll såklart pladask när jag fick Irene's söta lilla uggla "Esme" i händerna! *klappar ömt på*


Det här kortet började med att jag målade stämpelmotivet i lite improviserade färger, och först blev jag ganska missnöjd och tänkte rentutav förpassa det till det runda arkivet under skrivbordet...men så grävde jag lite i mina pappersgömmor och med rätt papper och dekorationer till så blev jag faktiskt ovanligt nöjd med slutresultatet! Härligt när man kan överraska sig själv ibland, haha! ;)

Smiley from millan.net

Bara en dag kvar tills jag flyttar till Bornholm nu. Tar inte med mig så mycket saker i första vevan, måste se hur mycket som redan finns i den möblerade lägenheten. Har minst sagt blandade känslor inför det hela...det är tokspännande och nervöst och roligt och hemskt och trist på en gång!...men så är det alltid när jag kastar mig ut i stora förändingar. Smiley from millan.netTar såklart datorn med mig (internet finns redan!) och så mycket pysselsaker jag orkar bära, så jag hoppas att det inte ska medföra någon längre bloggpaus i alla fall.

Vi ses, blåmes!

26 kommentarer:

~amy~ sa...

LOVE this!!!!

Anonym sa...

* Duns!! *

ja, det där var jag som svimmade av hänförelse! så fiiin Uggla, och ett så galet fint kort.

Jag älskar sådanadär färgblandningar, om jag vore förmögen att sätta ihop dem själv skulle jag klä mig så topp till tå! :D

Aldenskan sa...

Det blev ju ett heltufft Uggle-kort!!! :)

Lycka till med flytten och jobbet - det kommer gå bra ska du se. Allting måste få ta sin tid, tids nog hittar man lunken.

KRAM!

Jeanette Wallén sa...

Underbart kort med HÄRLIGA färger. Fattar inte hur BRA du är med dina Copicsar!! Varje gång jag sätter mig ner och målar med mina så tänker jag på dig och hur i bövelen du får till det så nedrans bra?!

Jag hoppas att du snabbt gör dig hemmastadd på Bornholm och att vi snart får se mer mums från dig! ♥

DoodleFactory sa...

heehee, I never got into the owl craze, but Tracey really wanted another one in the factory. I think I'm not that great at drawing birds, but you made Esme look so nice and festive! Those colors are just yummy.

Anonym sa...

Wow! Du överträffa dig själv! Jätteläckert! Älskar färgerna!
Lycka till på nya jobbet!

Anonym sa...

Underbar underbart!!!Vilka färger!!! Åhhhh Du på en Ö långt bort!!! Får mig tänka på Skärgårdsdoktorn i stickade tröjor ... Va jag menar Scrapdoktorn.... Ja vilka äventyr du kastar dig in i!!! spännande och höra rapporter från den lilla ön och Ta med cykeln och bär hjälp.... ps hur åker man från kph till Bornholm????

Karina Beck sa...

Fantastisk lækkert kort. Dejlige stærke farver. OG jeg bliver aldrig træt af ugler!!

Rigtig god tur til Bornholm. Der er superdejligt derovre, sådan en smuk natur. Held og lykke med dit nye liv ; )

Muffin sa...

Oj, vilket mumsigt, helläckert, underbart och Niniskt kort - färgkombon är helt ljuvlig! Jag sitter också här med nyinköpt Esme men har inte hunnit använda den ännu.
Hoppas allt går bra med flytt och allt..:)
KRAMAR i massor!

Susanne sa...

Ahhh, så snyggt. Den ugglan är verkligen ursöt.
Kram och lycka till på Bornholm

Anonym sa...

Heje! Tack för en superblogg! Har problem med att beställa på starvingstamps.. är det ngt du känner igen och kanske kan hjälpa mig? tjo* /JennieJ

Unknown sa...

Åh... Hur ska jag säga... Hur gör du? Dina kort är ju det finaste i businessen! Sâ snygga färger du valt! Jag är ocksâ lite trött pâ ugglor men den där är ju helsöt! ♥

Jag förstâr verkligen vad du känner inför flytten. Hoppas det blir toppen! Skönt att internet redan är installerat, jag vill ju se vad du pysslar fram, om du fâr tid över! :) Lasta pâ dig med pyssel, inget är bättre än att ha allt till hands!

Hej hopp lingon snopp (ja, jag vet, jag var 10 âr när jag använde det) :D

Kram ♥

Anonym sa...

Underbart kort! Ska bli skoj att se vad du hittar på med Tingturisarna ;)
Tack för den fina kommentaren i min blogg! Lycka till med flytten!
Kramiz Kicki

Gunsan sa...

Och jag kommer alltid att älska dina kort!!

Hi I'm Debee :) sa...

LOVE!!!!
such pretty work
very cute and lovely :)
-d

Nina sa...

Vilket supergulligt kort!!

Ellinor sa...

Hoppas allt går bra med nya jobbet och nya bostaden! *kram*

Linnéa sa...

Oj så sött!:D

Anonym sa...

I swear, you make the cutest cards on the planet!! They're always so bright and fun! Always bring a smile to my face!! :)

Gunsan sa...

NINISEN! Kom och hälsa på hos mig:
http://pysseloprat.blogspot.com/2009/02/drninas-filurer-och-figurer.html

Mella sa...

Jättefint kort. Jag gillade hur du målat ugglan!
Var får man tag på sånna bokstäver som du skrivit "love" med?

Evelina sa...

Åh! Blir alldeles lycklig av att se sötisugglan i dina händer, hon blev ju ursöt i rosalila toner!

Anonym sa...

Superfint som vanligt :-)
Hoppas flytten går bra!

Anonym sa...

GALET snyggt kort Nina! Och lysande färgläggning av ugglan! Det riktigt strålar om den! :D
Ett riktigt GLAD-kort!
Nu får du pyssla fler..!!! ;) Hoppas det går bra på nya arbetsplatsen också! Kram!

Natty sa...

Oh bless! This is really cute! :oD

Anonym sa...

Ojojoj, vad läckra kort du gör. Det här var min favorit!