tisdag 27 januari 2009

Är det BRUNT i regnbågen? Näää..

Tja, jag har ju öst ur mig en massa färgglada kort på sistone (och det är ju som ni vet det jag gillar allra mest!)...men nu får det vara dags för något monokromt igen. Denna gången i bruuunt! Det är mitt andra bidrag till Irenes regnbågsutmaning. Hon vill att vi alla tillsammans ska skapa en regnbåge av många monokromatiska kort. En väldigt trevlig idé tycker jag.
Kom och var med ni också - the more the merrier!
Jaja, jag VET att brunt inte finns med i vanliga regnbågar....men det här blir ju å andra sidan ingen vanlig regnbåge heller! ;)
Zot must...have...coffee...now!

Stämpeln Zot och även textstämpeln kommer från Doodle Factory/Starving Artistamps och finns att köpa hos ScrapAddicted!

Tyckte att han skulle ha lite fräknar också ;)

Om jag hinner fotografera och greja innan det blir mörkt så lägger jag upp ett till kort senare idag - annars blir det imorgon. Så mycket pysselutmaningar, så lite tid.. ;)

Hej svej leverpastej..(öh, eller hur det nu var)..!

16 kommentarer:

Muffin sa...

Brunt borde finnas i regnbågen när det är så här snyggt! Vilket underbart kort, du lyckas i vilken färgskala som helst. Zot är lite extra charmig med fräknar tycker jag.
KRAM på däj!

Susanne sa...

Rackarns bananer vilket vrålsnyggt kort! Jag vill se fler monokromatiska kort från dig.
Kram

Anonym sa...

Läckert Nina! Du har alltid så bra texter på dina kort å va fin Zot var. Gillar speciellt fräknarna eftersom jag har MASSOR själv hi,hi.

Förresten, tack för alla länkar. Urbra, de kommer nog till användning ska du se.

Kram, kram.

Pia sa...

lækkert kort og et sjovt motiv og dejlige farver du har brugt

Anna Maria Niia sa...

Urgullig blev han med fräknar!

Här säger vi: Tack och Hej, leverpastej

Må så gott, igelkott! ;)

Kram

Petraso sa...

Åh va fint jo det finns brunt i rengbågen i alla fall i min! Hii h´du tyckte jag var tjusig i håret fniss jag Har inte klippt mig utan det var det ruffs som hängde fram efter en dag ute på stämpelshopping... fast nu är det ny färgat mörkare rödsvart....

Tusen tack för alla mysiga goa kommentarer! och NEJ vi är inte trötta på Df kort utan vi vill se mer mer!!!! Dom ger mer smak! Håller med det är massa utmaningar överallt! Ps jag har skickat in till din landskaps tävling på SA fniss ja vilket bidrag det går inte missa.....

Karina Beck sa...

I regnbuen findes jo alle farver...
Superflot kort. Brun er min ynglings scrapfarve. Men jeg har besluttet, at jeg vil lære af dig og begynde at scrappe stærke farver også ; )

Marie sa...

läckert kort, jag gillar brunt!

Anonym sa...

DRAKE vilket läckert kort! 8)Färgläggningen av Zot är klockren! :D Och brunt är en av mina favoritfärger! Kan inte titta mig mätt på detta! Och jag blir aldrig less på DF kort! Fler såna åt folket!!! Kram!

Anonym sa...

Brunt är en färg så visst ska den vara med *smiles*

Å prickar (fräknar) är alltid bra, fråga mej jag har mååååånga.

Kathy K sa...

This is so fabulous! And makes me crave coffee!!! :) Beautiful job!

Tiggy sa...

Liknar ju mig en vanlig morgon. Eller en dag. Eller en sen eftermiddag. Hrm.. älskar kaffe. :P

Supernice!

Anonym sa...

Hej hopp gummisnopp! :) Så tror jag den gick! Himla fint kort också! Det var kul att se lite murrigt "öfr en gångs skull" även om jag älskar dina färgglada kort!

Jennie/Deleelsia sa...

Klart att brunt måste finnas med i regnbågen när man kan göra sånna här fina saker med färgen.
Och Zottis är så himla söt och fint färglagd.

Anonym sa...

Asså detta kortet är ju bara för läckert! 8-)
Saken är så, jag har ingen speciell egen stil än, har scrappat i lite över ett år, men nop, ingen egen stil. Men när jag väl sitter och funderar på hur jag ska göra och vilka papper etc jag skall välja så ser jag grälla starka färger. Precis så dom dina kort, men jag får f*n inte te det asså.

Nä, nu ska jag göra ett kort bara för det. Och försöka få fram MIN stil :P

Kram!

Sanna F sa...

Iiiiiiiiiiii vad sött!