lördag 10 januari 2009

Kalenderkort #2

Ojojoj vad jag tokpysslade igår! Fick nämligen hem ett mumsigt DT-paket från Scrapaddicted (har ni förresten sett att Jane just nu har 50% rabatt på i stort sett allt i webshoppen? Galet va?) och jag ville ju gärna hinna pyssla med godsakerna innan jag drar uppåt Svealand för jobb i nästa vecka. Fick till en hel del alster och känner mig ganska nöjd - men kan dessvärre inte visa något av det ännu. Kommer snart i en blogg nära dig! ;)
Istället tänkte jag visa ett kalenderkort som jag gjorde härom dagen. Det är liksom hög tid att få iväg dem nu! Det blev ganska enkelt men det får la duga :)



Jag vet att många har svårt för Basic Grey's Obscure-serie, men jag gillar den!!
Å detta är ett av mina favoritmönsterpapper ur kollektionen.

Sen upptäckte jag att Stellas.se's server ligger nere - de har tydligen haft brand i serverrummet!! Stackars Jenny!
..och eftersom länken jag la in i förra inlägget därmed inte fungerar, kan jag ju visa mina övriga gäst-designerkort här istället:





Mmm guldembossing!

Nu ska jag packa, reser imorgon bitti igen. Puhhh..önskar att det vore sista gången, och det är det ju på sätt och vis. Jag har i alla fall något trevligt att se fram emot nästa helg, för jag ska till Karlstad och hjälpa mamma renovera sovrummet, och så ska jag träffa MalinZ (för första gången! *lite nervigt*) så att hon kan få sitt pris för skissutmaningen hon vann. Sist men inte minst ska jag skriva under på ett köpekontrakt till en sjönära sommarstugetomt i Värmland! Tjohoo! Tänk, snart äger jag lite mark...det är visst vuxenpoäng på det, va?


Tjingeling!

12 kommentarer:

Mya sa...

Garanterat vuxenpoäng... Det gäller att samla på sig ;)
som vanligt bjuder du på grym inspiration när du visar dina kort!
kram mya

Anonym sa...

Eyyy, vilket UNDERBART kalenderkort!! Love it!

Puss! ♥

Ellinor sa...

Läckra kort! *gillar*

psst.... Stellas scrapbooking finns på www.stellas.nu (inte .se).

Nina sa...

Myran: Nää, det finns förvirrande nog BÅDE Stellas.se och Stellas.nu!! Å jag var gäst-designer åt Stellas.se ;)

Anonym sa...

..Oj, vad mycket underbart det har trillat in här!!! :D Coolt kalenderkort!!! Jag gillar också papperet! :D .. Väntar på att få se allt det andra du har pysslat också! OOIEE! :)

Emma sa...

Underbara kort, som vanligt! Älskar pappret längs upp och de romantiska korten, du är bra på allt! Nu blev jag ju nyfiken, vart ska du köpa tomt? Värmlänning som man är kanske man vet vart det ligger! *kram*

Muffin sa...

Superkortmakare, dåktår och markägare - var ska detta sluta?! Så kul, grattis till dessa vuxenpoäng! :)
Väldigt speciellt papper, du låter det verkligen komma till sin rätt med detta enkla kort - supersnyggt!

Pussåkram!

Theresa/Tette sa...

Korten är helt underbara!

Ellinor sa...

Tack för rara kommentarer i min blogg!

Aha, då förstår jag!

Anonym sa...

WOW Nina! These are all so beautiful!

Anonym sa...

Snyggt med kalenderkort.

lauren bergold sa...

WOW! you really can work in *ANY* style, can't you?! because you're right that these are not typical "NINA STYLE"...and yet...they are still very much ♥you♥!!! (by which i mean FABULOUS, obviously!)