onsdag 7 januari 2009

2S4U - Kazan's sketch #17

Detta är veckans skiss på utmaningsbloggen 2Sketches4You, signerad Kazan Clark:




Visst är den fin? Jag blev väldigt inspirerad i alla fall, och min tolkning blev såhär:



Det lilla blinghjärtat vid texten är egentligen rött - men det ville kameran inte fånga..

Alla papper, knapparna och journalingtag'en kommer från Making memories...ljuvliga färger, eller hur? Fick papperna + ett tillhörande stort dekorationspaket i julklapp av de söta och generösa DT-mammorna på Brunkullan. TACK tjejer!!


Håller i övrigt just på att baka ekologiskt danskt maltrågbröd som jag har späckat med extra rostade valnötter, hasselnötter och solrosfrön...MUMS! Det doftar wunderbart i hela lägenheten. Vad gör man inte för sin käre pojkvän som ligger hemma med förkylning?
Apropå det - konstigt, H har varit sjuk i tre omgångar den här hösten, men jag har inte varit sjuk en enda dag - trots att jag har haft ÅTSKILLIGA patienter som har suttit och nyst och hostat och hackat under konsultationerna. Undrar om den dagliga kontakten med diverse vira och bakterier har styrkt mitt immunförsvar, eller om jag kanske bara har haft subkliniska infektioner som jag inte har märkt av? ...å ändå lyckas överföra smittan till stackars Henseboy? Jaja, det är väl smällar han får ta när han har valt att leva med en doktor, antar jag! ;)

11 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Den var en rolig skiss, direkt ner i inspirationsmappen. Och ditt kort sen då... Du är makalös! Hoppas att jag någon gång under min livstid blir en sån fullfjädrad kortmakare som du!

Ja, jag har en förkärlek till utmaningar och skisser dom får igång mig, kan också tolkas som att mitt huvud är helt tomt... Så jag behöver lite hjälp på traven... ;)

Hs det gott!

Muffin sa...

Superläckert kort med underbara färger. Du får alltid till det!
Låter som ett smaskigt bröd oxå, ok om jag tittar ner på en macka? :)
Pussåkram!

Anonym sa...

..Underbart kort - igen Nina! Hur gör du? Trollar?! ;) Diggar iaf din stil! :D Kul att se vad det blir av julklappen också! :)
Jag har också gjort ett kort ikväll, men det lägger jag inte ut än! :P Förresten var ditt kalenderkort toppenfint också! Rolig idé!! :D Ha en fortsatt fin kväll! Kram!

Unknown sa...

Love the colors and the design Nina - the splashes of brightness are awesome!
Hugs
Kazan

Unknown sa...

I love the colors & patterns here!

Anonym sa...

DU E JU BARA FÖR DUKTIG! Helt otroligt! Superfint kort - bra detaljer och ja, helt enkelt superfint...

Unknown sa...

This is stunning! The colors are just amazing!

Tettiz sa...

Behöver du lite utmaningar, sa du?

Här kommer en färgutmaning som jag tror kan passa dig! ;)

http://kwernerdesign.com/blog/2009/01/color-inspiration-37.html

Puss å kram!

Katie sa...

This is gorgeous! Love the colors you have combined and great details!

Katie

Ewonne sa...

Jag skulle nog vilja säga att det är ganska hård konkurrens när jag såg ditt kort!!! Ljuvligt!!!

Anonym sa...

Fabulous card! love the color combo. SK...:)