måndag 26 januari 2009

Ett till utmaningskort - Scraphusets januariskiss!

Ja, jag fortsätter att pyssla efter tävlingsskisser - det är ju så kul! Den fina och inspirerande skissen här ovanför är ritad av Helena Näslund som är designteam (jo det står faktiskt så på hemsidan, hihi!) för Scraphuset. Sista datum att vara med i tävlingen är 30/1.
Häng på, vettja!


Här är min tolkning: Muffinstämplarna från Doodle Factory's Valentines Remix och Sweets 'n' hearts, färglagda med Copicspennor:
Textstämpeln kommer i övrigt från Swedish sentiments-arket.

Idag är det min lilla mammas födelsedag!

Jag gömde ett paket innehållande läckra Cliniqueprodukter under ett av vitrinskåpen i mammas vardagsrum sist jag var på besök - och idag så ringde jag och sa grattis och "FISK!" till henne (Ni vet från "Fågel, fisk eller mittemellan"? Mamma brukade säga så när hon hade gömt påskägg i huset för oss när vi var små!). Så fick hon i alla fall en liten present på dagen. Man får ju försöka vara lite uppfinningsrik när man bor så långt ifrån varandra. Tråkigt att inte kunna vara där. *Suck*

Så en grattis-PUSS till mamma, och kramar till er andra! ;)

Tjolahej!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jätteläckert kort! Muffinsen ser jättegoda ut! :P
Kram Kicki

Muffin sa...

WOW, vilket superläckert kort! Din usling, nu är jag ju helt rökt i den tävlingen..;)
Fantastiskt läckert med härliga färger. Du är så BRA!!
Kramar!

Karina Beck sa...

Et superlækkert kort til din mor og en sød ide, at gemme en overraskelse til hende.
Jeg er vild med dine stærke farver, det er jeg ikke selv så god til, men jeg øver mig ; ) : )

Anna Maria Niia sa...

Men DU! Vilket läckert kort. Älskar hur du färglägger, jag tror jag lägger ner mit kortmakeri helt...

Jag tror minsann vi har hoppat på samma tävlingar och jag vet vem som vinner!

Så rolig överaskning för din mamma. Den gesten lägger jag på minnet!

Kram

Emma sa...

Så läckert färglagt! Och vilken mysig idé att gömma presenten sådär, hon måste ha blivit så förvånad, och GLAD! :)

Anonym sa...

HåååH! Vilket underbart smarrigt kort Nina! :D Du bara sprutar ur dig massa härligheter! :D ALLTID en fröjd att titta in här..! Och jag förundras alltid över hur otroligt duktig du är på att färglägga.. du skapar verkligen liv i stämpelmotiven! :D Jag vill också ha copicspennor! ;) KraAAAM!

lauren bergold sa...

HAPPY BIRTHDAY to nina's mom from the USA!!! (ok, technically not the *WHOLE* usa...just new jersey...) :) what a lovely daughter to hide a present in advance for her to find on the BIG DAY! ♥♥♥

(ps: i love this card with the smiling muffin! the one below...with the flower whose eyes move is also VERY COOL!) :)

DoodleFactory sa...

Wow, these treats look yummy! I can see why monochromatic cards are tougher for you - you are the queen of color.

+ Your mother and my sister share a birthday - how cute that you left a little scavenger hunt for her gift.

Susanne sa...

Läckert! Blev väldigt sötsugen av detta kort.

Petraso sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhh Så smarrigt kort blir helt salig!!!! Ja vilket kort!! lägger mig pladask!!!
du får till färgerna så fantastiskt!!!


Åh va du är söt Mamma måste vara överlycklig att du är så omtänksam och finurlig!!!

Mega kramen