torsdag 22 januari 2009

Kalenderkort #6

Jepp, ännu ett kalenderkort hann jag göra innan jag drog norrut Svea Rike. Detta gav jag till pappa + hans söta Lisbeth (min "extramamma"), som "tack för sist och god fortsättning"-kort!
Mönsterpapper och dekorationerna kommer från Making Memories - som jag fick i julklapp av de söta "DT-mammorna" på Brunkullan.

Nu är jag i alla fall hemma i Köpenhamn igen. Skönt. Det var nästan som julafton här när jag kom hem i förrgår - eller ja, jag hade med all säkerhet åtminstone julgransljustindrande ögon när jag öppnade paketet från Starving Artistamps, hihi! En massa HÄRLIGA nya Doodle Factory-stämplar plus några fina bakgrundsstämplar som jag beställde för ett tag sedan. Har ägnat en del tid på att EZ-montera dem, och igår satt jag och stämplade och pysslade för fullt. Inget är färdigt ännu dock. Som vanligt saknar jag hälsningsfraser och texter till korten...någon som har tips på söta eller roliga fraser med "bi", "viol", "ros" eller "blomma" i, som kunde passa till ett kort?
Återkommer igen imorgon - då är väl något av korten förhoppningsvis färdiga!

Åh just ja, imorgon förmiddag ska jag klippa mig och göra ljusa slingor! Tjohoo! Har pga mörkbruna slingor varit halvbrunett nu i några månader, men jag måste säga att jag trivs bättre som helblondin, hehe!
Tjingeling!

9 kommentarer:

Maria sa...

Jag kom genast att tänka på den här lilla versen:
Rosor är röda, violer är blå, smultron är söta och du likaså

Alltid lika trevligt att kika in här, dina kort är som vitaminer i mörkret och slasket - man blir allt lite piggare och gladare av dem!

Kram!

Karina Beck sa...

Lækkert kort.
Hvor er du heldig og få så mange nye stempler, glæder mig til at få resultaterne at se.

Anonym sa...

OooOO! Snyggt kort a la´Nina!
:D Dom måste ha blivit jätteglada! 8) Roligt tävling du/ni har på gång också! Den måste jag försöka delta i! Har ju hela helgen på mig! :P ..Ser fram emot att se dina nya alster med DF stämplarna.. jag vill också ha! :D Kram pårej!

Kathy K sa...

Oh my gosh! This is absolutely stunning!!!! My favorite yet! Make me one (please??) LOL I just love it!

Anonym sa...

Åh så fint Nina!! ♥
Bi - bee mine, I want to bee with you osv

Anonym sa...

Olh la la...va fint!! och vilken Julafton med nya stämplar!

Anonym sa...

Men duu, vilken värld är du ifrån? Hur 17 kan du ALLTID lyckas med det du gör?!?!?!?!

Kommer det upp några före- och efterkort i och med frisörbesöket? ;)

Trevlig helg!

Kram!

Sanna F sa...

Super duper jätte fint kort!!! Som alla dina kort är!

lauren bergold sa...

ALL of your calendar cards are *GORGEOUS*!!! every. single. one! (& all done to suit the style of the person you're giving them to--most impressive!)

i am DEFINITELY making some of these next year...what a great idea!