tisdag 6 januari 2009

Kalenderkort

De senaste åren har jag köpt små kalendrar, ni vet sådana där block där man drar av ett blad för varje dag som går? Tanken bakom har såklart varit att pyssla något fint att sätta fast dem på, men varje gång jag har försökt så har jag fått idétorka.
Sen hittar jag dem som regel igen efter några månader, gömda längst in i någon låda...och då känns det för sent - man kan ju inte ge bort en kalender i juni där halva blocket måste rivas bort, eller? ;)
Årets snyggaste kalenderpojke: Butterscot från Doodle Factory!
I år hittade jag en annan typ av kalendrar, där man har en månad per papper istället. Det lilla kalenderblocket är inte större än att det får plats på ett kort. Perfekt för mig som älskar att arbeta i smått format! Bannemig om det nu inte ska lyckas att producera lite kalenderkort och få iväg dem innan februari.....jag gör ett försök i alla fall. ;)
Hej hopp!

13 kommentarer:

Zarah sa...

Otroligt läckert!! :D

Muffin sa...

Jätteläckert och vilken bra idé. Hur kommer det sig att du lägger beslag på alla bra idéer innan de hinner hit? :)
Kram på're!

Anonym sa...

Vad fin! Jag undrar om jag får fråga dig var du har köpt den lilla kalenderblock? För jag söker också efter en sån men inte hittat. Vore tacksam om du kan tipsa mig. Tack och önskar dig en fortsatt trevlig vecka.

Christine
cschaerfer@yahoo.se

Anonym sa...

Vilken bra ide. Dom funkar ju även till grattiskort, bara att ringa in rätt datum....

/Mien

Angela sa...

Nämen vilken kul idé! Och jättefint blev det!

Anonym sa...

det var da en rigtig god ide ! så ved jeg hvadjeg skal bruge min til ;)

Tettiz sa...

Definitivt sötaste kalenderpojken - det håller jag med om!!! :D Riktigt kul idé med kalenderkort!

*kraaaaaaaaam*

Önskar jag kunde sätta mig på X2000 och komma ner till dig - det hade varit så kul!! ♥

Resenären sa...

Urläcker kalender!

Karina Beck sa...

Fint kort og god ide på kortformat.

Petraso sa...

Åh visst kan man ge bort en halv kalender.... kanon skoj få en ny kalender i juni för det är udda1 shitt glömt köpa mig en kalender får ta och göra det köper alltid en familje klender så man kan hålla koll på barnens sporter...

Jenny sa...

Vilken bra idé! Jättefint!

Anonym sa...

ÅÅÅH!! Vilket urläckert kalenderkort!!! Vilket rar idé! =)
Tusen tack snälla goa du för dina söta ord inne hos mej!
Stor kram och en riktigt god fortsättning på det nya året! =)
//Petra

DoodleFactory sa...

Brilliant! Those papers are so lovely and full of nostalgia too - perfect all around.