lördag 17 januari 2009

Kalenderkort #5

Så är det äntligen lördag och jag vaknade glad och utvilad hemma hos mamma i Karlstad. Varför sover man alltid så mycket bättre hos mamma?
Idag ska vi riva tapeter. Det blir ett jättejobb. Mamma flyttade nämligen in i min bror Anders gamla lägenhet, och i det rummet som vi ska ordna idag hade han gjort en "bunker" med tjock extra ljudisolering limmat på alla väggar - som inte är det lättaste att få bort! (Det var hans datarum, och på den tiden han bodde här roade han sig med att spela bl.a. WoW med ganska hög volym sent på kvällarna..).
Nåväl, det är roligt att göra fint i alla fall.

Här kommer kalenderkort #5, en liftning av mig själv kan man säga..som jag gjorde till Hennings lilla systerdotter Kathrine. Hennes nya rum kommer att gå i färgerna rött, svart och vitt (jepp nu vet vi var lillasyster Mathilde har fått sin goda smak ifrån!). Jag hoppas att det kommer falla unga damen i smaken.

Ikväll ska jag bjuda ut mamma på sushirestaurant. JUMMM! Sushi är det bästa jag vet, ja näst efter pyssel då... ;)

Ha en trevlig helg, vänner!

9 kommentarer:

mammamjuk sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ewonne sa...

Som vanligt helt underbart kort ♥
Undrar också vart man får tag i kalenderblocket?

Kram

Nina sa...

Hej Ewonne och mammamjuk!
Tack för snälla orden!!

Kalenderblocken har jag köpt här:

http://www.skybluepink.com/products2.html

Har inte sett liknande i varken Sverige eller Danmark.

Kram!

Anonym sa...

ÅÅh vad fint!
och du, sushi är såååååå gott!

fialoppan sa...

Åååå, helt underbart fint! Hoppas att ni får en fortsatt härlig helg tillsammans! Kramar!

Petraso sa...

Underbara underbara Nina vilken GOD dotter du är Renoverar åt lilla mamma!

Underbarat kort Nina! funderar på om man inte skulle kunna göra egna sådana kalendrar och limma i hop.... hmmmm

Anonym sa...

Läckert kalenderkort!!! Hon blir säkerligen hur nöjd som helst.

Kan bara instämma när det kommer till sushi! :) Hoppas det smakar!

Kram!

Anonym sa...

Superfint kort - precis som vanligt :-)
Mums med sushi.
Trevlig Helg
/Space

Anonym sa...

Om tjejen ska ha de färgerna i sitt rum finns det kanonhäftiga dokumenthållare med tuffa mönster på IKEA. Såna här du kan ha tidningar eller teckningar i!