tisdag 13 januari 2009

Kalenderkort #4

Brrr. Inte konstigt att jag kände mig frusen och trött efter resan i söndags...när jag kände närmare på elementen i rummen så upptäckte jag att de var iskalla. När jag sedan skulle tvätta av mig lite innan sänggåendet så fanns det inget varmvatten. Buhuuu. Igår var det samma visa. Vandrarhemmets oljepanna hade såklart gått sönder! Jag fick koka vatten i kastruller på spisen och hälla i handfatet och bada mig och tvätta håret så gott det gick. Sånt får en att inse hur bortskämd man är med moderna faciliteter!
Idag när jag kom hem från jobbet var det iaf betydligt varmare härinne, så gubbarna måste har fixat problemet. Skönt.

Idag har det varit blandad kompott på jobbet. Jag har lekt kirurg och opererat ut en fettknöl i pannan på en man. Haft samtal om ångest. Behandlat en kvinna med allergisk reaktion och klåda över hela kroppen. Inlagt en äldre herre akut på misstanke om blodpropp i benet.
Jag har sjukskrivit patienter och jag har skickat hem patienter som jag inte hittade något större fel på. Jag har rondat åt hemtjänsten.

Jag har flera gånger idag fått höra från patienterna hur ledsna de är över att jag slutar på fredag. "Kan du inte stanna här? Kan man få ha dig som privatläkare? Kommer du tillbaka sen? Vill du gifta dig med mig?" ;)
Smiley from millan.net
Vet ni - jag älskar mitt jobb!!

Börjar få pysselabstinenser nu. Jag gjorde ju fler kalenderkort innan jag åkte. Detta pysslade jag speciellt till Hennings lilla systerdotter Mathilde. De håller på att bygga en ny våning på huset, och hon väntar tålmodigt på att få flytta in i sitt nya rum som ska dekoreras i favoritfärgerna vitt, svart, rosa och rött (BRA smak för att vara en sexåring!!). Å självklart måste hon få ett kalenderkort som matchar rummet!


Hoppas att hon kommer tycka om det. Har pysslat ett kalenderkort till Mathildes storasyster Kathrine också, men det får ni se en annan dag.

Dags att sova! YEY!

*kramar*

15 kommentarer:

Kathy K sa...

This is my favorite! I love the colors, and the coloring is fantastic! :) Nice job!

Zarah sa...

Jag förstår dem. Jag hade också velat ha dig som privatläkare och/eller fru. ;)

Kortet är ljuvligt - som alltid. Kanonbra idé det där!! :D

Emma sa...

Håller med Zarah, vill du bli min privatläkare? :)Superhärligt kort!

Jennie/Deleelsia sa...

Hon kommer säkert bli jätteglad över kalenderkortet, som är superläckert.

Donna Baker sa...

Oh, I LOVE it!! thanks for visiting my blog; I feel so important now - I'd love to read what you have to say on here, can you put an English translator on your blog so I can? I've seen others that have it and it was SO handy!

Petraso sa...

Bra tränings läger du är på kanske du drar kossan till något behövande ställe i världen när du klarat av Dalsland... hiii

--underbart kort! och vilken bra smak hon har tjejen hiii Tant Nina får väl altra några tavlor till födelsedagen till henne....

Petraso sa...

Hiiii Du har väl berättat för henning om frierierna.....

roree sa...

You always have the most adorable stamps, and I love your bright, fun style. Love it! I hope you had a wonderful holiday. Hugs! ~Roree

Muffin sa...

Underbart kort med ljuvliga färger! Du är bara BÄST!
Klart att patienterna vill ha dig kvar, vad trevligt att de friar också :)
Kolla din mail.
Pussåkram!

Anonym sa...

Klart dom vill att du ska stanna!
Vi är många som vill ha dig som privatläkare :-)
Ursnyggt kort!

Nina sa...

Du har något att hämta inne hos mig.. ;)

Sanna F sa...

Å vilket gulligt kort!!!!!

Anonym sa...

så vaaaaansinnigt snygga kort... jag måste börja lifta dig så att jag lär mig se det du ser när du skapar... hiihiii

Anonym sa...

Jag älskar dina kalenderkort! Allihopa! =) Funderar själv på om jag ska göra något liknande, men det är väl lite sent påtänkt kanske. Jag får kolla på dina och bli glad i stället.

Anonym sa...

Hörde att du skulle komma tllbaka till Dalsland v 5. Tyvärr missar jag dig med en vecka, men när du kommer så är det digital diktering som gäller. (Sista utposten i Dalsland blir modern). Ett litet tips om du kan ta dig norröver en bit är att du åker till Bäckefors (jour kanske??) och besöker Sten, glasmästaren där. Har har riktigt bra priser på konstnärsmaterial. Lite scrapsaker har också letat sig in till honom.