tisdag 13 maj 2008

Mera Scrapfeber!

Jupps, jag gjorde ju ett par bidrag till i helgens Scrapfeber hos Magdas, men det ena får ni inte se för det blev så fult att det hastigt slaktades och hamnade i det runda arkivet under skrivbordet...


*paus*


Haha, jag törs nästan inte säga det - men nu har jag just sett att jag faktiskt VANN kit-utmaningen med det kortet! Tänk, Magdas designteam har röstat fram mitt fulkort till vinnare!! Ha ha, ja smaken är som baken, det är bara att konstatera. Hoppas inte att Annette eller hennes designteam kikar in här och känner sig snuvade på konfekten nu..

Uh, jag är så glad och tacksam över att jag vann, så nu ångrar jag verkligen att det slaktades...uh..men gjort är gjort och kommer aldrig igen...


Jag smyger väl i alla fall in en liiiten bild på det här dårå:


Av jord är du kommen, till jord skall du åter bliva...Vila i frid.

Ur tävlingskit'et (som jag för övrigt OCKSÅ vann från Magdas för någon månad sen!) har jag använt två romaaaantiska mönsterpapper från Maja Design, Primablommorna, spetsen, Cardstocken och hjärtbrad'en.

Ja, och mamma - om du ser det här - sluta läsa genast! För du får alltså inte ovanstående kort...men du får kanske det som är allra längst ner i detta inlägg! :)

Här nedanför är ett annat kort som klarade livhanken - gjort efter den här übertjusiga skissen:





Stämpel: Från Doodle Factory, färglagt med Copics. Mönsterpapper: Hambly screenprints..å Sassa Fras??(Minns inte). Har använt stjärnformad punchinella som "shablon" och duttat med vit fluid chalk. Dekorationer: Spets från Magdas, retropunchblommor, en knapp, halvpärlor, floss, en knappnål. QK Katie Classic.

Det sista kortet började jag med klockan 23 söndag kväll - tills jag insåg att jag inte hade ordnat fotografierna till de andra bidragen ännu (deadline vid midnatt)! Så kortet här fick vänta och hann inte komma med i tävlingen. Utmaningen var tema't "med orden i fokus" och meningen var att man skulle dekorera med bokstäver i så många olika typsnitt som möjligt. Gjorde därför ett kort med bara text, som kanske får bli årets mors-dag-kort...tänkte i alla fall på mamma när jag satt och petade med det. Den lilla dikten/citatet är så fin - hittade den på Scrapcat (det danska pysselforumet) och översatte den. Fast undrar om inte det egentligen är en engelsk text från början? :)



Håll utkik i min blogg senare i veckan...jag kommer nämligen att ha en liten utmaning till er, och trevliga priser utlovas!! Men mer om det en annan gång ;)

Natti natti, vänner!!





23 kommentarer:

Zarah sa...

Nääää... Men så får du inte göra - det var ju jättefint!

...och vad rörd jag blir av din hyllning till din mamma. Fler döttrar som du borde världen ha.

Anonym sa...

Visst är det härligt att smaken är som baken =) Annars hade det blivit för tråkigt. Kortet du vann med är jättefint tycker jag! Men jag blev alldeles extra förtjust i kortet gjort efter skissen, jag älskar de färgerna!!
Kraaaam!

Susanne sa...

*fnissar* Det är konstigt det där med smak. Jag har oxå märkt att många tycker om mina "fulkort" och jag fattar ingenting. Gillar dina kort skarp som vanligt, speciellt det sista till din mamma...
Kramkram!

Anonym sa...

Men ååååh, knasboll!!! *hihi* Jag tycker att det blev jättefint!!!
Och vad SNYGGT det blev med stjärnpunchinellan som schablon! Det måste jag testa, blev superinspirerad av det kortet!!!
Du är bäst Nina!!!
Kram Kicki

netha sa...

Smaken är som baken, och det är ju helt fantastiskt och tack och lov.
Den däringa skissen är ju faktiskt helt kanon bra och du fick till den väldans fint tycker jag, man kanske får sno den?
Fast jag gillar ju det mesta du gör, även slaktkortet har sin charm. :-)
Ha en bra dag.

Anonym sa...

Men din knäppis, inte kan du väl kasta ett så fint kort! Haha, som jag skrattade åt din smilie med ljuset. :) Kortet är ju underbart, verkligen tur att smaken är olika. Men jag är helt övertygad om att din mamma kommer bli sååå lycklig över kortet hon får, så gulligt.

Kramar!

Muffin sa...

Håller med tidigare inlägg, det är bra att smaken är olika. Jag tyckte det var jättefint, men fika-kortet var nog bäst - vad du är duktig! Man blir verkligen inspirerad när man kikar in hos dig.

Anonym sa...

Men du det var ju AP snyggt det kortet ja det runda arkivet fick ju smaka på något alldeles för fint hörru du?*galning* Vilka underbara kort du gjort !!!! Så impad av dig och sur för du har dragit ner mig i doodle factory begäret.... fy Nina!!!!
Texten på sista kortet fick mig att grina den är så fin!!!!!!!
Det ska absolut lilla mamma ha!!!

utmaningar då blir jag TÄND skit kommer ju kolla bloggen engång i timmen... fniss!
kramar på dig!!!!

Anonym sa...

Ditt vinstkort var ju hur läckert som helst! Sluta upp med de där dumheterna och racka ner på dina kort, de är UNDERBARA!

Vilken fin text på ditt eventuellt "riktiga" mors dag-kort!

Kram!

Anonym sa...

Jag vill ha din adress. Please? :) Jag var tvungen att fråga, eftersom jag inte har den så det blir inget överraskningskort och dessutom blir det förmodligen en dag för sent, men ge hit adressen. ;) KRAM!
knorrigt@gmail.com

Anonym sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen sötnos!! Hoppas du har en underbar dag! :) KRAM

Anonym sa...

Vaddå fulkort?? Det var ju apsnyggt, tänk om jag kunde göra så snygga kort när jag gör fulkort! *asg*

Jennie/Deleelsia sa...

Fin fina kort!
Så himla snygga färger det där grönblå kortet.

Grattis till vinsten.

Anonym sa...

hi hi men det er altså et fint kort om du vil det eller ej ;)
tillykke med fødselsdagen igår :)

Millan sa...

Så mycket fint du gör, finns ju massor av inspiration att hämta här! Har bokmärkt sidan, så jag återkommer!!!!

Susanne sa...

Grattis i efterskott! Hoppas att du hade en underbar dag!
KRAMKRAM

Jo sa...

wow! your work is just amazing - thank you for popping by mt blog, off to have a good look at at the things that you have made.

jo xx

Gunsan sa...

Mycket fint som vanligt! Idag tror jag "apan"-kortet blev "fabboriten".

Har förresten längen tänkt fråga: Om man spenderar en vecka i CPH i juli, finns det då chans att få titta på dig på nära håll??;-))

Anonym sa...

Du är ju för rolig!! *haha*
Även jag tänder ett litet ljus för ditt "ful"kort.
Jag tyckte då rakt inte det var fult..det var raka motsatsen vännen!
så himla läckert å kalasrolig idé! (var du nu får alla dem ifrån?!)
Går det att köpa på burk? ;)

Det andra kortet var sött det med!!
jag blir ju så himla kär i dina små figurer du alltid gör!
tänk om man hade en liiiten liiiten gnutta av din din talang!?! *smått avis*
gillar hur apan (el va det nu är?) blir påkommen med å norpa kakor!! *tihi*
ÅÅHH!! Utmaning!! *skuttar upp å ner* Skooojsigt!!
ska försöka deltaga!! =D
kraaamisar!
//Petra

Anonym sa...

...måste även lägga till att kortet med texten var sååååå sött!!
Texten klev rakt in i mitt lilla hjärta..*blink*
Trevlig helg!!
//P

LadyDi sa...

Tittar in på dina galet härliga kort. Jag har just bloggat ett kort som har lite Ninafeeling över sig;-)

Petraso sa...

du har blivit nominerad i min blogg

Anonym sa...

jag älskar ditt fika-kort. jag bara älskar det, har ingen aning om varför. ;) snýggt är det!