söndag 11 maj 2008

Cyberpyssel, blogparty, crop och scrapfeber!

Oj vad det pysslas i stugorna i Sverige i dessa dagar. Det måste vara rekordmånga pysseltävlingar den här helgen - en massa roliga utmaningar att sätta tänderna i. Jag fick ingenting gjort på hela dagen igår. Väldigt inspirerad men alldeles handlingsförlamad. Eller "hade pysselblock" som en del kallar det. Så vid kvällningen, 22-tiden, kom jag i gång på riktigt - och sen flöt det bara! Fyra kort klara (vilket är mycket på en kväll/natt för att vara mig). Kom väl i säng omkring kl. 03:30 och vaknade igen pigg som en mört kl. 09:02, så jag lär bli trött i eftermiddag. Tur att annandag pingst fortfarande är en helgdag här i DK, för det blir nog ganska sent ikväll med...om jag känner den här damen rätt. :)

Kan bara visa ett enda kort än så länge, för de andra ska hållas hemliga tills omröstningen är klar. Utmaningen på Magdas Scrapfeber gick ut på att man skulle låta sig inspireras av detta skivomslag:


..och mitt kort blev såhär:




Nu ska jag genast bita tag i nästa utmaning ..för åååh vad det är roligt att pyssla! *klappar händerna förnöjt*

Tjingeling!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket härligt kort! :) Jag har gjort några få utmaningar, men nu har jag inte pysslat på flera dagar. Har planterat, fixat med uteplatsen, slappat och sånt där. Jag behöver pausa några dagar mellan och i fredags fick jag hem mina nya DT-stämplar, så i veckan ska det pysslas massor! :) Det ska bli roligt att se alla dina bidrag sedan, du är en sån stor inspirationskälla! Hoppas du har en riktigt trevlig helg! Kramar

Ewonne sa...

Yeah, you rock tjejen!!!
Vad är det för söt krokodil??? Är det något du ritat själv??
//Ewonne

Laura sa...

Cuuuuuute!!! I love the way you coloured the crocodile. Looks very cool :).
and thank you for your wonderful words about my anxiety. You are right that it is performance anxiety. I will definitely have to work on that as I always want to be happy when crafty :).

Anonym sa...

Ihhh hvor er det altså bare fint nina!!

Anonym sa...

Ooooh vilken skojig utmaning de hade på Magdas, det där är en av mina absoluta favoritskivor. Är helt säker på att du vinner, för ditt kort rockar mina sockar!

Emma sa...

Detta kort är något av det snyggaste jag sett *gapar stort* Så himla, himla läckert! :)

Petraso sa...

Så läckert Nina!!!
krokodilen får du allt se till att den blir stämpel!!! så cool!
Jisses vilken mega pysselhelg det är !!!!och 25 grader varmt och massa fotbolls matcher.... Grrrr
Hade velat ha mer tid!!!

Har inte ens hnnit titta på magdas scrapfeber men fick till 4 bidrag på pyssel.... första gången jag tajmat in det.... det fick bli 4 snabba kort.... i petraso stil!!!
Ska bli så skoj att få se dina bidrag!!!

AnnaB sa...

Å himmel och pannkaka vilket läckert kort!!!! Älskar det!!!!

Katrin sa...

LÄCKERT! Vilket sprudlande härligt kort!

Muffin sa...

Underbart kort!! Du gör så himla fina figurer, älskar krokodilen och håller med Petraso - gör en stämpel av den! Älskar även ditt förra kort som du doodlat, gör stämplar av samtliga figurer där, du är så duktigt (avundsjuk...) =o)

Anonym sa...

Jag vill också kunna köpa krokodilen som stämpel...
Du har massor av fint i din blogg!