söndag 25 maj 2008

Ibland

vill korten inte bli färdiga... Det här kortet började jag på till Maj månads skiss-sponsortävling på Pyssel.net. Hann inte färdigt med det till deadline, och jag kan säga så mycket som att det har varit en HEL DEL limma-riva upp-ändra-kladda-peta-plåstra-pillande med det efteråt. Är fortfarande inte helt nöjd med det (blir jag nog å andra sidan aldrig?), men nu ger jag upp!

Bra-att-ha-kort för någon med teflonhjärna.

Har ännu ett ovilligt kort som ligger och retas på mitt skrivbord. Har pysslat med det i både halva och hela timmar - men ikväll SKA det bannemig bli färdigt! *nickar beslutsamt*

I veckan fick jag hem min nya serie stämplar från Jommas Lilla Krypin.

Hjärteträd. Kärlek växer väl inte på träd?...men jag älskar äpplen - fråga dem som känner mig :)

Robert Robot, finns även som miniversion. OBS! Stämpeln har inget hjärta på magen.

Peppe pingvin. Till mitt ex-kex: Nä, jag tänkte inte på dig när jag ritade honom..sorry.

Beställde lite andra godsaker samtidigt: URLÄCKER bollfrans, spets och fina mönsterpapper. Det satte fart på inspirationen, så jag kom in i värsta pysselstimmet igår! Gjorde exempelkort till alla 4 stämplarna på en kväll/natt, vilket nog är bland det snabbaste jag någonsin har gjort, haha!

Ska bara höra med Bodil om hon vill visa korten i butiksbloggen först...men sen visar jag dem här också såklart. :)

15 kommentarer:

Mara sa...

Vilket härligt kort - man blir alltid så glad av att kika in här!!!

Zarah sa...

Shiiiiiit vad snyggt! Varför är du inte nöjd?! Tokfia!!

Jag *hjärta* dina stämplar = sant! Jag måste såklart ha de där! Kärlek BORDE vara som äpplen. Man skulle kunna köpa i lösvikt i affären - skulle göra världen gladare och godare, det är jag säker på.
Lite kärlek om dagen håller doktorn borta tror jag iaf på. *ler*

(Utom om det är såna doktorisar som du och Annika - för er vill man inte hålla borta då ju!)

Kram!

Anonym sa...

Hur kan du inte vara nöjd med det kortet? Det är ju underbart!! :) Vad är det för stämpel du har använt där?

Ha en underbar söndag! Kramar!

Anonym sa...

Jättehärligt kort! Nästan så man vill bli bortglömd själv =)

liten undran: vart har du hittat det söta orangea bandet? Jag fick ett alldeles enormt ha-begär!

Anonym sa...

Den var ju ursnygg, klart du ska vara nöjd. Dina kort är alltid så himla glada och .. Liksom, roliga på nåt sätt. Man blir glad av att se dem =)

Emma sa...

Åh jag gillar också kortet jättemycket! Men vet hur dte kan va ibland, om folk visste vad man tagit bort/satt dit innan man blir klar ibland *s* Härliga, härliga stämplar - du är grym!!

Laura sa...

It looks wonderful!!! but I definitely understand what you mean.. sometimes it feels like the card is missing something, but it seems impossible to figure out what that something is. Big big hugs to you!

Linda - colorfullife.se sa...

Svar på den frågan är faktiskt inte att jag pysslar samtidigt som jag tittar på tv, utan att jag inte pysslar på kvällarna oftast (om jag inte har min kompis här, vilket händer en gång varannan vecka ungefär). Jag jobbar bara 65%, så jag har ledigt tre förmiddagar fram till 14 och då pysslar jag en del. Idag t.ex. fast idag har jag massor med andra saker att göra innan jobbet, men i morgon blir det pyssel! :) På kvällarna har jag inte samma inspiration, till skillnad mot alla andra, då gosar jag hellre ner mig i soffan och tittar på tv och myser med Max.

Kram

Anonym sa...

Det var jag som kommenterade, glömde fylla i namn.

Muffin sa...

Du ska vara så nöjd, kortet är kanon!! Blir så sugen på att göra något med den stämpeln, har ju bara hunnit använda ett par av mina nya Doodle Factory (jag är kär i dem!). Dina nya stämplar är JÄTTEfina, kärleksträdet är underbart.
Jag är också blekast på mitt jobb, lite genomskinlig och skiftar i blått...=o) Och så har jag en man som blir knallbrun bara han tittar ut genom fönstret - inte kul!
Kram!

Anonym sa...

Ohmagosh vilket underbart kort! Önskar så att jag kunde "korta" som DU! *wub*

Beställde pingvinen och hjärteträdet förra veckan så jag hoppas att de hittar hem hit snart... men jäklar så söt roboten är också, ska jag behöva köpa den med??

Puss sötnos!

Petraso sa...

Jag har liftat dig i min blogg....du hittar väl dit utan länk!

Anonym sa...

Hur fina kort som helst. Blir verkligen inspirerad när man tittar runt här :)

Anonym sa...

jeg synes det er et super fedt kort (som altid) :)
LÆKRE stempler :D jeg skal altså snart have købt nogen af dine stempler. Og have handlet hos jommas ;)

roree sa...

Totally adorable card, Nina. Those stamp images are so cute!