torsdag 8 maj 2008

Doodle-deee, doodle-daaa..


Gud vad kul det är att doodla (betyder väl ungefär att teckna krumelurer på frihand?). På Allt Om Scrap's forum har de en cybercrop hela denna vecka, och en av utmaningarna var att doodla. Jag gjorde ett försök, och det bidde såhär:



Tecknat på frihand med Copic svart multiliner 0,1 mm, färglagt med Copics tuschpennor.

Det tog hundra år och en sommar att rita, och det var ännu svårare at färglägga, för jag hade ju gjort så mycket detaljer och ville ha med så många olika färger.. Hur undgår man att det hela blir plottrigt och jyttrigt då? Nåväl, jag bestämde mig för att det fick bli såhär. Funderar på att paperpiece'a om paraplyt till en annan färg, men vilken?? Kom gärna med förslag! :)

Åsså har jag blivit utmanad av både söta Petra/Paradise och goa Linda/Knorrigt att svara på några frågor!

  • Tre namn du går under: Nina. "Skat" eller "Søde" (av pojkvännen). "Doktor Nina".
  • Tre saker som skrämmer mig: Cancer. Psykopater. Giftiga ormar.
  • Tre saker som jag har på mig: Svarta leggings. Jeanskjol. Svart t-shirt med puffärm.
  • Tre sanningar: Just nu är det väldigt rörigt i min pysselhörna. Jag kan vifta på öronen. Jag är usel på att hålla kontakten med alla mina vänner, även mina bästa vänner.
  • Tre saker jag verkligen vill ha: Ett pysselrum/kontor eller större lägenhet. Körkort. En flygel.
  • Tre underbara bloggare jag utmanar: Laura, Marolle och ANNAANNA.


Nu ska jag strax iväg till jobbet - vi har nämligen kvällskonsultation. Ska försöka pyssla mer senare...

*KRAM!*

39 kommentarer:

Laura sa...

Oh my god.. that is the most beautiful card I have ever seen in my life. My mouth is still wide open. I loooooove it!!! Hey, you are more than welcome to send it here *grin*. I promise I would treasure it forever!!!! I even called Paul to have a look at it and he loves it just as much as I do! wow! wow! wow! it is amazing :).

Anonym sa...

Du är ju helt otroligt begåvad!

Zarah sa...

Här är ett namn till: sötaste pysselgeni!
Du är fenomenal. Helt enkelt outstanding!!!

Sanna F sa...

WOW vad snyggt!!! Du är fantastisk på att teckna!!!

Paula sa...

Maj gadd vilket fint kort!!!

Skulle vilja komma i kontakt med dig och undrar om du kan höra av dig till min mail: paulap@telia.com

Kram
Paula

Anonym sa...

Alltså det är så snyggt så jag nästan svimmar Nina!!! *I´m not worthy!* Du är så duktig så det är inte sant! Jag bara sitter här och dreglar... :P Ilöööv!!!
Kramizar Kicki

Tine sa...

Hold da op Nina, hvor er det flot!! Er helt misundelig, det gad jeg godt kunne:)

Lillemor Elfgren sa...

Åh! Så underbart! Snälla, se till att den flygande grisen blir upptryckt som stämpel!

Charlotte sa...

Hej Nina,
Ohhhhhh - sikke nogle fine ting du laver. Og doodlingen er virkelig imponerende!! LOVE IT ALL! :-)
Du er vældig dygtig og såååå kreativ!!

~Charlotte~
fra The Scrap Cat Forum

Anonym sa...

Jisses vilket läckert kort! Du är min scrapidol!

Ewonne sa...

Helt jäkla superläckert!!! det räcker ju med lite cardstock och pennor till dig så är kortet fixat och klart!!!

Hoppas det är ok att jag lägger till dig bland mina länkar, annars får du hojta till!

kram Ewonne

Cattis sa...

OMG!!!! Du är ju oooootrolig!!!!! Helt Underbart!!

Kramis!

P.s. jag behöver din adress.. ;)..ugglan behöver nog lite färdbeskrivning..inte kan du maila mig den? =)

http://kathis.blogg.se/

Anonym sa...

Mun GUUUUD, vilket UNDERBART kort! Helt fantastiskt, man blir så glad av att titta på det!

Helena Påhlsson sa...

det finns ingen som slår det där kortet...jag lovar...urläckert !

Anonym sa...

Om du inte vinner med det underbara kortet, då lovar jag att äta upp en hel potatis (det är det värsta jag vet). Tur att du inte kan förlora, det vore omöjligt!

/Camilla sa...

*stum av beundran*

Jag skulle vilja kunna köpa en stämpel med en flygande katt med paraply ;)Så himla söt den var.Och den sneglande bläckfisken. Och alla andra också.

Anonym sa...

helt fantastiskt snyggt, är helt mållös.....

Poohtra sa...

Hej !
DU är ju helt otroligt skicklig !
Vad fiiiiiiiint !
...varför inte ta 3D-lack på paraplyt ?
Ha det så bra.
Kramis Petra

Anonym sa...

Haha, sötaste goaste Ninisen.... jag smurfar runt på nätet å har inget roligt att göra, jag ska genast å bums ta till vara på utmaningen från dej.

Å ditt kort SQUIIIIIK!!! vad mycket knassöta småttisar på det.
Erkänn!!! du gillar också Mucklorna i Pettson & Findusböckerna.

Anonym sa...

*gapar*
Nina, du är otrolig!

Anonym sa...

Vilket helt fantastiskt kort!! Aj löv, löv, löv!!!! ♥

Aud sa...

WOOOOW!!!! Dette er bare helt fantastisk! Alt er bare så utrolig lekkert og fint og flott!♥♥♥

Dette må du kjøpe en ramme til - eller kanskje lage en helt spesiell ramme, som bare du kan - og heng det opp på veggen!!!!!!

Samm sa...

Wowwwweeeee, simply amazing! wow again!

Samm
x

Petraso sa...

DÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄO!!!!!

Hmmm ghmmmm m mm "fula ord" så SNYGGT!!!!! riktigt urläckert!!!!!

Paraply annan färg???? vet inte men Röd_vit för att ära Danmarks mest framstående kort makare......!!!!!

Love it Nina! ha en skön helg..... Vad betyder Skat?? Söde är väl söt hoppas skat inte betyder skata för då får du ge honom en omgång från mig!!!! Kramisar

Anonym sa...

Du är grym!!! Shit, vilken talang du är!

KRAM!

Jennie/Deleelsia sa...

Världens läckraste kort!!!

Du är helt grym.

Jennie/Deleelsia sa...

Glömde ju säga att fåglen med kvist och molnet vill jag väldigt gärna se som stämplar :D

Tettiz sa...

Oj.
Jag är helt mållös.
Du är helt bäst.

Puss,
Jeanette

lam sa...

Du styre for vild....super flot doodling

Anna/Augusti_73 sa...

Åh vilket fint kort, man blir alldeles glad och bubblig!
Kram!

thorold sa...

WOW! Vilket härligt kort!
Vad kul att du är med på Magdas scrapfeber!

Pernilla TJ (Magdas DT)

Anonym sa...

MAJ GADD vad snyggt!!! Kan du vara vänlig att skicka 1/3 av din talang till mig tack? Me needs it! :)

Puss på dig sötgrodan - hoppas att allt är bra på jobbet och att du njuter av den begynnande sommaren!!

Emma sa...

Shit... den snyggaste doodlingen jag sett! Vilken talang du är!!

Anonym sa...

wow hvor er det flot det kort!! helt vildt altså...

nina du må lige oversætte de der spørgsmål jeg skal svare på, forstår altså ikke alle ordene ;)

Anonym sa...

Du är helt enkelt inte sann! Så jäkla koolt kort!!

AnnaB sa...

Du är så fantastiskt duktig!!!! Underbart!!!!

Teres sa...

Kortet som du själv har doodlat är helt klart bland de läckraste kort jag sett. Du har en talang som får en att häpna.

roree sa...

WOWWWWWW!!!!! This is amazing, Nina! I love every little detail. :) Hugs!

Anonym sa...

villka underbart härliga saker du gjör. Din blogg gjör mig värkligen på gott humör!