tisdag 20 maj 2008

Försöker

halvdesperat att fixa ett par kort till månadstävlingarna på Pyssel.net....men jag vet inte om jag hinner få till något vettigt. Deadline är vid midnatt.

I väntan på snilleblixtar eller annan hjälp från ovan så tänkte jag uppdatera bloggen med mina sista två bidrag till förra helgens CC.
Först ett monokromatiskt:

Lila är väl ingen favoritfärg direkt, men slumpen avgjorde att det fick bli färgen på detta kort.

Åsså en materialutmaning:


jag valde bling, 3 mönsterpapper och ett stämpelmotiv..och sen fick man varken använda mer eller mindre! Uh, jag har så OTROLIGT svårt för dylika utmaningar. Vill ju alltid ha mycket mer deko'sar än man får.

Nähäää du unga dam, det här går inte för sig - gå genast tillbaka till pysselbordet! *auto-skäller*

Haha, som om jag hade fler bord att pyssla vid än det som jag sitter vid just nu.. :)

12 kommentarer:

Anonym sa...

De är helt underbara!! :) Gillar särskilt kortet helt i lila och den supersöta stämpeln. Kram

Anonym sa...

Åhhh, vilka fina kort! Jag tokgillar "Saknar"-kortet! Läckert!!

Kram!

lam sa...

som altid total skøne kort. Jeg elsker din måde at bruge farver og stempler på

Zarah sa...

Hörrö fläppfröken... Sluta nu genast att tvivla på dig själv. Det där lila kortet var det snyggaste jag sett nånsin. Ever. Det andra är ÅSSÅ helt underbart - och du är bäst. Seså, lyssna nu på tant Z! *nickar väldans bestämt*

Muffin sa...

Du förnekar dig aldrig, urläckra kort! Vilken kul idé att sätta ett ljus i håret på knasbollen (en likadan knasboll i sällskap av lika knasiga kompisar landade i min brevlåda i förrgår - mums) - det blir svårt att låta bli att stjäla den idén från dig.

Du har inga problem att göra inlägg? Upplever själv att det strulat de senaste dagarna...trist.

Muffin sa...

TACK söta du för snälla ord inne hos mig. Just denna morgon var jag lite låg och dina snälla ord höjde mitt humör med flera grader...=o) Kram på dig!

Anonym sa...

Jag ÄLSKAR dina kort!! De är så glada och sprudlande :) Någon gång skall jag minsann ta mig över till dig så kan vi pyssla kort tillsammans =)

Anonym sa...

Puh vilken ågren jagh har.... försöker Lifta dig till utmaningen men sååååååååå Svårt du gör sååååååå Unika kort.....

Fniss Kiss kortet ! du kommentera har åkt i till slau lådan... har gjort kisskort förut dom verkar ha åtgång....

E sa...

Tjena!
Jag kickade runt lite och hittade din blogg. Gud vad duktig du är!
Det står att endel av det du kladdar/ritar blir gummi stämplar. Är det dom som du använder på dina kort eller är dom bara köpta av någon annan?
Hur som hellst, jag har fått massor av insperation av dina saker och din blogg ligger bland favoriterna nu :)
Och kommmr att besökas, antagligen nästan dagligen (Det rimmar ju ;) )

//Kicken 13 år

Jennie/Deleelsia sa...

Åh WOW, de är så suveränt fina.
Tycker om i massor!

Tine sa...

Den er bare sød den lille "sure" kat. hihi. Så flotte kort IGEN:) Jeg kan godt lide det lilla kort. Det er ikke tit man ser kort i den farve synes jeg. Mange tak for dine søde beskeder på min blog. hilsen Tine.
PS. jeg har skrevet en mail til dig på scrapoholics, håber du ser den;)

Anonym sa...

wow er vild med det lilla kort ! elsker lilla <3