fredag 29 oktober 2010

Mera monster!

Monstret Hershey från Paper Makeup Stamps gillar choklad...och vem gör väl inte det? Jag hade lite svårt att hitta på en passande text, så idén till texten är lånad av sötaste Diana. Om ni har några bra texter som skulle kunna passa till Hershey så dela gärna med er i en kommentar härunder!
Jag har för övrigt använt mina gamla snap stamps till texten...hade ju nästan glömt hur bra de är.


I helgen är det konstmässa här i Köpenhamn."Kunst for alle" låter ju som något Peter Wahlbeck hade kunnat hitta på...men det är det inte. Åttio (80!) nutida konstnärer visar sina alster under ett och samma tak. Jag och pojkvännen ska absolut dit och kika.

Några av de, enligt mig, mest intressanta bidragen (Bilderna är lånade från  http://www.konstforalle.dk/):


AnneMette Jørgensen


Casper Eliasen

Finn Sørensen


Terese Andersen


Susanne Butcher

...och det fanns många många fler fina! (Märks det att jag gillar färg?) Ser verkligen fram emot att få uppleva dem "live". Ses vi där?

Tjolahopp!

11 kommentarer:

Muffin sa...

Ljuvligt kort igen med supersnygga papper och ännu en underbar stämpel - så roliga och annorlunda de är!
Dessa snap stamps har jag varit på jakt efter hur länge som helst. Tröttnar du någonsin på dina eller hittar fler någonstans så var snäll och säg till - jag köper dem till vilket pris som helst!
Vilka underbara tavlor, jag gillar ju också färg och tycker de var härliga allihop. Möjligen är Terese Andersen en favorit, ha det så härligt på utställningen!
Puss!

Laura sa...

that is just too cute!!! LOL It made me giggle and it was exactly what I needed. that image is SO cute and I love the text!

Zarah sa...

Sicket härligt kort! :D

Här är några idéer till texter:
"Du gör mig så'klaaaaa!"
"Tjena mumsbiten!"
"Du är söt som socker!"
"Go & gla' - kexchokla'!"
"hej, goding!"
"..en SÅNDÄR dag...?"
"Some days are made for chocolate."
"söt ska sött ha!"

Christel sa...

Urtjusigt kort! Jag MÅSTE shoppa stämplar i helgen, de är helt underbara.
Snap stamps? Hur får man tag på dem, de verkar superbra.

Textförslag:
"Vaddå ingen c-vitamin i choklad?!"
och så Googlade jag och hittade denna sida med chokladcitat: http://www.virtualchocolate.com/quotes.cfm

Linda sa...

Såååå fint kort!! ♥

De där tavlorna var urläckra dessutom - gillar ju också färg. ;)

Kram kram och trevlig helg

Susanne sa...

Ännu ett ljuvligt monsterkort. Du har gjort så att jag var tvungen att beställa två egna monster. Hoppas att du får en underbar helg!
Kram

Karina Beck sa...

Herligt kort og skønne billeder.
God weekend.

.::CaRiN::. sa...

Hej igen! Ännu ett cOOlt Ninakort! Vråldiggar hela upplägget, val av papper och stämpeln är ju ursöt! ♥
Passar till alla tjejer framförallt! ;) Verkar vara en spännande konstutställning! sPraLLiga tavlor! :D Ha en fortsatt mysig lördag! Kram!

Spacegirl sa...

Vad mykcet fint du gjort sen sist jag kikade in :-)
Ipodmonstret är min favorit :-)

Jeanette Wallén sa...

My LORD vilket läckert kort - och vilken helgalen stämpel!!! *fnissar*

Kram påre pinglan!!
/ Tett

Kim sa...

thankyou for visiting my blog, I just LOVE your crazy fabulous artwork