onsdag 27 oktober 2010

Lilla snigel akta dig..

...akta dig, akta dig...lilla snigel akta dig, annars tar jag dig!
Ha ha, vem kan ha haft fantasi att hitta på en så djupsinnig text till en visa? Gissar på att det var en mamma  :)
Nåväl, det är inte alls meningen att håna vårt svenska kulturarv, jag kommer säkert också att sjunga den för mina barn en dag (om jag får några)...Visan dök i alla fall osökt och oförtrutet upp i huvudet på mig när jag satt och pysslade det här, ganska enkla, kortet.

 Kortet är mitt bidrag till veckans Walzingmouse sketch challenge, och även mitt bidrag till den senaste Pink Elephant-utmaningen, att göra ett kort i orange och brunt.

 Mmm...fina färger. Tänk, när jag var 8 år var det här de fulaste färgerna jag visste.
Tur att man kan ändra sig :)

En av världens sötaste snigelstämplar är det här, enligt mig. Vad tycker ni? Den kommer från Paper Makeup Stamps och är illustrerad av Diem Pascarella. Färglagd med Copics, vit gelpenna och brun "fineliner" tuschpenna.

Mår mycket bättre idag. Pyssel är som medicin för själen. :)
Tack för era snälla kommentarer, de värmer i höstrusket.

Kram!

9 kommentarer:

Zarah sa...

Så gulligt!!

Den sången sjöng jag för min man efter en lång utläggning om Sagan om Ringen... fast jag ändrade texten en liten aning. Det blev, istället
"Lilla Smeagol, akta dig..." ;)

Jeanette Wallén sa...

Åhhh, sötsötsööööt!!!

Jag håller med dig - pyssel ÄR balsam för kropp och själ! :D

Kram,
Tett

Ellinor sa...

Ljuvligt sött i all enkelhet!

.::CaRiN::. sa...

Supergulligt! ♥ Ja, vem kom på den låten?! :D Men det är ju svensk kultur som sagt! ;) Fina höstfärger också! KrAAM!

Muffin sa...

Grymt snyggt. Åh, vad jag blev sugen på brunt! Jag som nästan inte hinner pyssla idag (fast kanske lite om jag skyndar mig). Jag blir så galet inspirerad varje gång du lägger ut något - tack för det, sötis!
Skönt att du mår bättre, det var mina magiska cyberspace-kramar som gjorde det - ha ha! Skickar några till för säkerhets skull. :)

Karina Beck sa...

Rålækkert kort. Det er en fantastisk farvelægning du har på sneglen. Er du sikker på at du ikke skulle have været grafisk designer, kunstner eller lignende ; )

DoodleFactory sa...

My goodness, you make even a "simple" card full of magic. I am so envious of your skill!

Mona Pendleton sa...

Cute card! Love the corrugated cardboard! Thanks for playing along with the WMSC :)

Silvia sa...

This is fantastic Nina! Love the layout and the image is so adorable. Thanks for playing along with us this week at TPE!