söndag 31 oktober 2010

Färg, färg - ännu mera färg!

Jag och Henning var ju bjudna till invigningen av konstutställningen Kunst for alle i förrgår. Det var en jättemysig tillställning, röda löparen var utrullad och det stod marshaller utanför. Väl inne fanns en massa vackra bilder att titta på, skumpa och små sandwiches att avnjuta, och det bästa av allt var att konstnärerna själva stod vid deras respektive utställningar så man fick se - och prata med - personerna bakom bilderna.

Jag förälskade mig ganska snart i ett par underbara färgglada tavlor, målade i akrylfärg på italienskt handgjort papper, av Terese Andersen. Blev liksom tvungen att äga dem, och som tur var tyckte pojkvännen också om dem. :) Jag har en förkärlek för katter, så även om hon också hade härliga motiv med hundar och fåglar och andra figurer så blev det dessa jag föll för till sist ...efter mycket velande och väljande:


Artwork by Terese Andersen
 
Jag har tänkt att de ska få nya bredare och djupare ramar...så i väntetiden står de bara lutade mot väggen i trappuppgången - men där passar de ju i och för sig ganska bra?

Terese och hennes man Peter visade sig vara otroligt sympatiska och karismatiska människor. Om ni någon gång råkar ha vägarna förbi Strandvejen 390 i Espergærde (mellan Helsingør och København) så kan jag rekommendera er att kika in i deras fina konstgalleri (och hem!), öppet onsdag till söndag mellan kl. 11-18.

Idag har vi haft riktig höststädning här, både ute och inne. Henning ordnade balkongerna medan jag krattade löv (tar de aldrig slut?) i trädgården i ett par timmar, och här inne har jag dammsugit och bytt lakan i sängarna, tvättat och dammat av. Himla skönt när man är färdig - det blir ju så fint!

Apropå höst så har jag gjort ett krya-på-dig-kort i lite höstiga färger.
Det kan nog komma till användning i dessa förkylningstider :)
 Ja, ni gissar rätt -
ännu ett störtskönt monster tecknat av Steve Hammond för Paper Makeup Stamps.

 Flubu heter han. Färglagd med Copics och vit gelpenna.

 Till sist vill jag bara visa dessa fina kålblommor som jag köpte för ynka 20 kr nere på torget intill där vi bor. Visst är de underbara? Nästan som rosor!


Det var visst allt för idag. På återseende! <3

10 kommentarer:

Petraso sa...

Ojoj va sjuk jag blev just nu.....

Do ä ju försöta dom stämplarna och dina kort och färglgggning aj aajjj vad det bultar i hjärtat!!!!!

LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖVE!

Underbara tavlor!

Petra/Paradise sa...

OOJDÅ! Här var det visst jättelänge sen jag gjorde ett besök *skäms*
Vilka underbara kort du gör gumman och vilka ursöta monster du färglagt som den färgläggningsgudinna du är, Nina!!!

VIlka härliga tavlor!!!!!
Diggade dem skarpt!! :D

Många goa kramar och tack för dina ord inne hos mej!
Å det är nog som du säger ;)
Att orkar han "bråka" med doktorn, då är han nog inte dödssjuk iallafall ;)

Kramisar!

the80sme sa...

Fantastiska tavlor och underbart kort som alltid! ♥

Susanne sa...

Åh, vilka fina tavlor ni köpt. Sådär härligt färgglada som man blir glad av. Gillar även den nya monsterkortet. Fantastiskt färglagt.
Kram

Katie Cotton sa...

i love love love it!! Love all of it!

Muffin sa...

Wow, vilka härliga tavlor - riktiga gladtavlor, så kul att ni köpte dem. Kortet är förstås helt underbart och jag skulle kunna mala på i 14 dagar om din färgläggningskonst - du är bara BÄST!
Puss!
P.S. Jag fick riktigt kungligt fina grejor i posten idag. ;)

Musqot sa...

Vilka fina foton du har på din blogg!
Alla krumelurer är såå söta!
Blomkålsblommorna var verkligen ett fynd;)

Ha en trevlig kväll!

gummiapan sa...

Vilka fina tavlor! Men dina kort är ännu finare! Älskar din stil!

// Jea

Paula sa...

Underbara tavlor, förstår att du förr för dom =).

Underbart kort också, du är bäst på färgläggning, så är det bara!

kram

Fiffi sa...

Åh himmel vilka underbara tavlor!!! :-O