torsdag 13 mars 2008

Quadrupel utmaning!

Jepp - jag har blivit utmanad av Zarah, Lilla Katt, Spacegirl och Eleocharis att besvara dessa frågor:


1. Gör du kort eller scrappar?
Jag gör endast kort.


2. Favorit färg som du gärna använder?
Öööh, ALLA färger! Men om jag måste välja en enda så blir det gult. Eller rött. Eller gult. Hmm.


3. Vilka dekorationer kan du inte vara utan?
Kan nog klara mig utan alla dekorationer egentligen? ..men jag gillar knappar, brads, 3D-lack, stickles, blommor, akrylblingstenarna från Pangdyro och QK-bokstäver väldigt mycket. På senare tid hara det dessutom börjat trängas fler och fler Thickers och Rub-ons i mitt pysselskåp.. Forandring fryder (= förändring fröjdar/glädjer) som vi säger här i DK.


4. Vilket är ditt bästa köp?
COPIC CIAO MARKERS! Överlägset bästa tuschpennorna jag har provat. I hela världen.
Åsså måste jag nog säga min no name skärmaskin, den är suverän.


5. Finns det något du ångrar att du köpt?
En billig cirkelskärare från Panduro (utformad som en passare). Den var värdelös och ägnades bäst åt arkivering i det runda facket under skrivbordet...fast den ligger ju säkert kvar i någon låda och skräpar här..


6. Vad för motiv scrappar / stämplar du helst?
Bampop's, Sassa Fras Lass, och alla mina egna såklart!


7. Finns det någon pysseltidning som du brukar köpa?
Nope. Inte en enda. Har dock prenumererat på Allt Om Mat i flera år - räknas det?


8. Favoritpysselblogg du brukar besöka?
Caardvarks, CPS, Swe scrapbook, Sketch this: Cards, och nya Kortskissen m.fl.

9. Vad/vem inspireras du av?
Åh, det är ju så mycket!
Vad? Naturen och staden jag bor i, konst, film, musik, fotografier..
Vem? Har egentligen inte lust att nämna namn, för det är långt fler än vad som får plats här....men äh, här är en bråkdel: Roree, Åsa/Badanka, Zarah, Tettiz, Petra/Paradise, Susanne/Eleocharis, Laura...och se min samling med länkar i högermarginalen. Har en ännu större länksamling som jag använder mig av när inspirationen tryter.


10. Om du fick 1000 kr att handla pysselsaker för, vad skulle du köpa då?
Om jag inte skulle vara förnuftig och spara pengarna till en Craft Robo...så skulle jag nog köpa Quickutz-alfabetet Snowday eller Diesel. Eller beställa prenumeration på flera månadspaket. Eller bara frossa i härliga papper, stämplar och dekorationer (så som jag brukar göra dårå, ha ha!).

Vet inte riktigt vem jag ska utmana vidare, för det verkar som att de flesta av mina pysselvänner redan har fått utmaningen....så jag tänkte att ALLA ni som läser här och som inte tidigare har svarat kan känna er utmanade! Bara skriv en kommentar så jag vet var jag ska leta efter era svar.

*kram*

2 kommentarer:

Zarah sa...

Kom hit och visa mig hur man målar med tusch! *hittar på ett bra svepskäl*

;)

KRAM!!

Anonym sa...

Kul att läsa dina svar :-)
Kram!