onsdag 30 april 2008

Mera Pink Paislee + Easer!


Jepp, här kommer ännu ett par kort som jag har gjort av det härliga DT-paketet jag fick av goa Jane på Scrapaddicted. Pink Paislee har verkligen blivit ett av mina favvomärken. Visst är papperna ljuvliga?
När jag gjorde det här kortet så lyckades jag välta ut nästan hela asken med halvpärlorna på golvet. Shit. De minsta är verkligen SMÅ! Trots dammsugning kommer vi säkert att hitta halvpärlor här fram till den dag vi flyttar.

Stämpel: Easer -08: En av Zarahs UNDERBARA dikter. Papper: Kortbas från Bazzill. Mönstrat papper: Office Lingo från Pink Paislee . Alfabet: Thickers från American Crafts. Dekoration: Medaljongblomma från mönsterpappret "Casual Friday" (Pink Paislee), stjälken är klippt på frihand. Fågeln kommer från en Faunabok. Halvpärlor. Övrigt: 3D-kuddar. Fluid Chalk. Stickles. Copic tuschpennor.
Mönsterpapper + stämpeln finns att köpa hos Scrapaddicted.


Stämplar: En av Zarahs UNDERBARA dikter, "Nummer 11" från Easer -08. Grodan har jag själv designat för October stamps. Papper: Kortbas från Bazzill. Mönstrat papper: Office Lingo "Close the loop" från Pink Paislee. Dekoration: Diecut shapes från Pink Paislee. Akrylblingstenar. Limegrön floss. Övrigt: Fluid Chalk. Alkoholbaserad tusch (a la ProMarker).

Kul att göra ett kort med både min groda och kära Zarahs textstämpel på...visst passar de fint ihop? Hihi!

Måste återigen säga TUSEN TACK för alla goa och värmande kommentarer ni skriver här i bloggen...jag blir såååå glad! Ni ger mig en massa lust att fortsätta pyssla.

PUSS PÅ ER!

Vi ses, va?

16 kommentarer:

Zarah sa...

Du gör mig alldeles hopplöst glad. Världens finaste Nina - det borde finnas fler som du i världen. Kram!!!

Anonym sa...

Tack snälla! :)

Vilka underbara kort IGEN, Jane måste vara stolt som har dig som kortdesigner. Du är så bra!

Trevlig valborg och helg!
Kramar

Katrin sa...

Åååh vilke überläckra kort! Har nyligen hittat hit och du är en sådan inspirationskälla!!!

Christine sa...

OMG!!!
Alltså, herregud vilka fina kort du gör människa!!!

Hit kommer jag igen ;)

Laura sa...

they are soooooo beautiful!! those colours are so gorgeous. lovely cards.. all of them! :)

Petraso sa...

Shit va Läckra man DÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNAr varje gång du skapar!
Dr PYSSEL tycker jag du borde kallas för har man tappat inspirationen så botar du den!!!!!

Så J-kla fina kort!!!!!

ps vad är det för läckra halvpärlor du dekorerat"golvet med"
Måste shoppa din goda......
Ska spara pengar för en super raid till kortmakarn...... har sett ryktes vis att där finns turkos embossing pulver......en som saknas bland mina 30 burkar;)
En trevlig 1 maj.....

Ewonne sa...

Vilka snygga kort!!!! Helt fantastiska är de ♥♥♥

Man blir helt klart inspirerad när man går in och tittar i din blogg!!

Kram Ewonne

Anonym sa...

Vilka kort!! Du är så grymt duktig!
Var 17 får du alla idéer ifrån?!

Hoppas allt är bra med dig!
Kram!

Anonym sa...

Vilka underbara kort!
Hit måste jag absolut komma igen :)

Katrin sa...

*ler* tack för trevlig kommentar på min sida... Klart man har en DrNinastämpel!!! Snyggast på marknaden just nu, helt klart!!!

Kramisar/Dr Yngla

Tettiz sa...

Dr I-ROCK skulle du heta! *flin*

UNDERBARA kort, vännen!!

Kram,
Tett & Kajsa

Anonym sa...

Så fint så fint... alltihopa är så jättefint *smiles*

Har du stckels på Thickersarna på det översta kortet?
Det kanske man skulle prova...

Å du, det där med halvpärlorna... du är inte ensam om att ha fått sådana över hela golvet.

Aud sa...

Oj, så utrolig fine kort!!!
Jeg simpelten elsker dem!♥♥♥
Blir glad av å se på alt det herlige du lager! :o)

Helené sa...

Jösses vilka underbara saker du gör...
Kommer defenitivt tillbaks hit!!!
kram Helené

Anonym sa...

Underbara kort som vanligt! Man blir glad av dina kort! Tack för den söta kommentaren i min blogg. Kram!

roree sa...

Beautiful cards, Nina! Love your style!