söndag 13 april 2008

Klurig utmaning


..i helgens cyberpyssel på pyssel.net-forumet. Det var både en skiss + restriktioner på vad man fick dekorera kortet med. Hur som helst så fick kortet sitt eget liv, och en massa otillåtna dekorationer började hoppa på det - så när det till slut blev färdigt kunde det inte användas till tävlingen. Men vad gör det...känner mig nöjd med det i alla fall! :)

Black(chip-)board frame från Cosmo Cricket, Tyg och fjäder från Q-tea, Limegrönt papper från Basic grey, Notpapper från Netto, Thickers från American Crafts, Metalldekoration från Söstrene Grenes, Fotohörn från Panduro, Kortbas Bazzill smoothies.


Den vackra fjädern och det gröna tyget är från det senaste Q-tea månadskit'et "Absolutely Fabulous". Jepp, härligt glammigt var det den här gången!
Gillar egentligen inte fjädrar, för jag kan inte låta bli att tänka på den stackars fågeln som har fått sätta livet till - ja, hugaligen så dubbelmoralisk man kan vara som karnivor! Å andra sidan tror jag att denna fjäder kommer från en något ovanligare fågel än de kycklingar jag sätter i mig. *försöker intala mig att det bara är en färgad fjäder från en tupp*
Jaja, essensen av det hela är att jag nog inte hade köpt den om inte den hade varit med i kit'et....men den pyntar ju fint på kortet, eller hur?

Har bara fått till ett enda bidrag till cyberpysslet ännu, men hoppas på att kunna generera ett par till idag. Det är så roligt att tävla, även om man inte vinner något! Det ger lite spänning i vardagen. Gillar att omröstningen är anonym också, så man undgår kompisröstande.
Nu ska jag pyssla lite till, medan pojkvännen fortfarande sover.
Attans att det är så vackert väder ute! ;)

*vårkänslor*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart kort! Bättre att du blir nöjd än att det följer reglerna, du får helt enkelt göra ett nytt försök på utmaningen idag så håller jag tummarna för att du lyckas. :) Visst är röstningen anonym, men många bidrag syns ändå direkt vem som gjort - dina går t.ex. inte att ta fel på. ;) Men man får ju hoppas att folk faktiskt röstar på det finaste bidraget, inte på kompisens - konstigt vore det annars tycker jag. Ha en mysig pysseldag! Kramar

Anonym sa...

Wow detta var Mega läckert NINa!!!!
jag älkar ju udda dekos....
Black chipbord har du gett mig Ha begär efter.....

du verkar hitta så fina månads paket.... skulle du kunna göra en lista i bloggen någongång på vilka du gillar och varför...... typ nyhter,dina favis färger,märken bla? har inte vågat ännu..... beställa från det stora landet i väster.....inte något svenskt heller.... ha en skön dag..... jag ska kurera mig lite för det som jag gjorde i går

Emma sa...

Hej! Vilket underbart kort, så originellt och snyggt :) Självklart helt OK att länka till mig, jag lägger gärna in dig i min lista också om det är OK! Du gör så mycket snyggt! Och nej, jag visste faktiskt inte att det fanns ett bedövningsplåster som heter EMLA :) Kanske skulle jag ha en bild på det i headern haha!

Maria sa...

Det är lite Moulin Rouge över det där kortet, verkligen - och det är alldeles fantastiskt snyggt!

Anonym sa...

Aaaaah det var ju urläckert! Håller med Knorrigt, bättre att du är nöjd än att du spelar enligt reglerna! :D