måndag 29 december 2008

Nu närmar sig det nya året med stormsteg...

Hade såklart ingen champagne hemma vid fotograferingstillfället, så en annan snygg vinflarra fick stå modell ;)

...och till nyårsbubblet har jag gjort ett flaskkort - mitt första dylika någonsin! Använde inte formen med en ögla av papper som man har sett en hel del av, utan fixade en egen version av en sned cardstockfyrkant. Stansade två små hål i överkanten för att trä organzaband igenom, så att det blev en ögla på baksidan (för flaskhalsen) och en rosett på framsidan till pynt.

Därtill lite härliga Sassa Fras Lass-papper (vaddå, märks det att jag gillar dem eller?), en kristallkrone-gnuggis från American Crafts, lite punchinella, pappersblommor, en blingstjärna, fuskthickers-siffror och stickles!
Det var ju jättekul att göra flaskkort, så jag kommer garanterat att försöka mig på det igen. Synd bara att man så sällan går på fest - för visst är det en trevlig present, en vinare med ett hemmagjort kort till?

Vet inte om jag hinner uppdatera något mer här innan den sista december, så jag får ta tillfället i akt och passa på att önska alla mina vänner och bekanta ett riktigt

Gott Nytt 2009!

25 kommentarer:

Teres sa...

Snyggt!
Blir så inspirerad av alla dina fina kort med DF Fairytale stämplarna. Så nu har jag beställt hem ett ark och gjort mitt första kort med dem. Så roliga stämplar:

Bildbevis finns i min blogg.
http://www.teresrundkvist.blogspot.com/

Anonym sa...

Så fint flaskkort! Jag vill önska dig ett Gott Nytt pyssel År.
Kram

Muffin sa...

Superduper! Sassafrass-papper funkar alltid, de är så läckra! Fin och ovanlig flasktag.

Tänk att det är nytt år snart, vad fort det går. En liten fågel har mumlat om att någon jag känner fyller jämnt 2009....:)
Pussåkram!

Muffin sa...

Har du förresten sett oss här?!
Kramisar!

Anonym sa...

Jösses så snyggt!!!! Du är då helt jäkla fenomenal på att göra snygga grejer!

Gott nytt år!

Kram!

Annika kort & gott sa...

Supersnyggt! Gillar den här formen jättemycket.
Gott nytt år!
kram Annika

Emma sa...

Vilket underbart flaskkort!! =) Sassafras äger :=)

Anonym sa...

Ville bara passa på att tacka för all kreativitet som du sprider runt omkring dig och inspirerar oss andra. Många kramar och en önskan om ett lyckligt och spännande nytt år! Kramar Lindzi

Anonym sa...

Gott Nytt År!!!
Kanonsnyggt flaskkort! Gillade formen mkt, liftvarning ;-)

Anonym sa...

Mkt, mkt snyggt flaskkort!
Jag önskar dig ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!

Camilla sa...

Ursnyggt! Vill passa på att önska Gott nytt år!

Muffin sa...

Tack söt, jag blir lika glad varje gång du är inne hos mig och kikar!

Håller med dig, det är jättekonstigt att vi aldrig har setts på riktigt - det känns ju som vi känner varandra! Åh, vilken underbar tanke du hade - du och jag på resa för att hälsa på Tracey och Irene! Mycket bättre blir det nog inte...:)

Puss på dig, sötis!

Anonym sa...

Gott nytt år!

Unknown sa...

Sâ flott! :)

Gott Nytt År, pyssla pâ!



Sorry för frânvaron, är sâ busy! Ska bli ändring!
Tack sâ mycket för alla tips till dt's! Gullans!

Kram

Mutte sa...

Jeg vil også lige ønske dig og dine et rigtigt godt Nytår. Tak for det gamle år, det har været hyggeligt at følge med på din blog i år. På gensyn i 2009

Paula sa...

Vilket underbart flask-kort!!! Gott nytt år på dig tjejen. Önskar dig ett år med mycket tid för skapande och all lycka.

Kram
Paula

Anna/Augusti_73 sa...

Gott nytt 2009 till dig och din familj!
/Anna

Mya sa...

Gott nytt år till dig och din familj, tack för all kreativitet du bjuder på! kram mya

Anonym sa...

Gott nytt år till dig också!!! *kram*
Tycker faktiskt att din variant av flaskkort var mycket finare!
Kramisar Kicki

Unknown sa...

Hi Nina
This is gorgeous! We are always taking a bottle of red wine to friends (South African wines are always fine) and a tag like this makes it so special - thanks for the inspiration :)
Happy New Year
Hugs
Kazan

Anonym sa...

Gott nytt år Nina!
Hoppas vi får se massor av dina underbara alster i år också! Man blir så glad när man kikar in här!

Resenären sa...

Hoppas du hade en riktigt bra nyårsafton.

Anna sa...

WOW så läckert! :D

Malmis sa...

Jättefint! Kika gärna in i min blogg, du har en utmärkelse att hämta där...
http://rasmusnoel.blogspot.com

lauren bergold sa...

happy new year, miss nina! with all the very very best to you and yours and only good things in the fields of work, friendship, family, puzzles and of course your magnificent ART!!! (♥) :)

(ps: i am LOVING your spectacular wine label! what a great way to dress up the perfect gift!)