måndag 15 december 2008

Konstiga kortvikningar finns det gott om...

...men visst är det kul med omväxling från 15 x 15 cm-formatet!
Den här vikningen, s.k. "diamantvikning" hade jag aldrig provat på förr...å jag måste erkänna att jag tycker att den är helkonstig Free Smiley Courtesy of www.millan.net - men konstigt är ju bra, och förändring förnöjer! Eller hur?
Korten här nedan har jag gjort till Lucia-cybercrop'en på Kort i Fokus. Alla kortpysslare som vill får vara med, och det finns MASSOR med roliga utmaningar för alla smaker och lustar.
Pysselabstinenserna efter mina hårda veckor med jobb i Sverige har givit blodad tand, och jag ska göra så många bidrag jag hinner - crop'en fortsätter helt till söndag 21 december kl. 23:59!
...Perfekt ju, så man slipper stressa.
Free Smiley Courtesy of www.millan.net


Stämpel från Doodle Factory/Starving Artistamps - jag gav pippin en tomteluva bara..

När jag ändå hade ångan uppe så gjorde jag ännu ett diamantkort..

Den här sköne gröne pajsaren (som förmodligen egentligen firar Chanukah och alls inte jul), kommer också från Doodle Factory, förra årets vinterkollektion.

Så, nu ska jag fortsätta leka!

Saknar ni inspiration inför julen? Ni missar väl inte alla härliga pysseltips som ScrapAddicteds designteam bjuder på i julkalendern varje dag?

10 kommentarer:

Muffin sa...

Tokfina kort! Vilken skum vikning, jag fattar ingenting hur det går till, men fina är de! Hrm...jag måste nog ha Irene's vinterstämplar från förra året oxå, har försökt behärska mig men jag undrar om det går länge till. Åh, vad det är härligt nu när du är igång och pysslar igen - så mycket inspiration!
KRAMAR!

Anonym sa...

Såååå snygga kort, även ditt miniatyrkort här ovanför! ♥ Såna där vikningar har jag inte provat mig på, jag är för lat tror jag.

Kramar

Zarah sa...

Kanonläckra - du är för himla duktig! :D

Evelina sa...

Gaaaaah så läckra kort!! Nu blev jag med sugen på diamantkort! *diamonds are a girls best friend*

Tettiz sa...

Du är så bra, så bra, så braaaaaaa!!! Älskar dina kort - spelar ingen roll om de är i "vanliga" 15x15 eller diamantvikning eller bajskorvsformade - de är UUUUUUUUUUUNDERBARA!!

Nu när jag fått en STOR laddning Copics av min man i födelsedagspresent måste jag börja öva-öva-öva så att jag blir lika duktig som du på att färglägga också. Eller, jag kan ju försöka iaf. ;)

Puss å kram!

Anonym sa...

wow!! these are awesome!!!

Anonym sa...

Men så läckra kort!!!! Jag tycker vikningen verkar vara rolig.. :) Ska nog prova och göra ett sådant kort, när tiden och pyssellusten infinner sig igen, vill säga....

Stor kram!

Sanna F sa...

Så härliga kort!!! Snygg vikning!

Anonym sa...

den här gillar jag supermycket - guuud så fräck!!!!

Mikaela sa...

urläckert o helsköna färger!!!