torsdag 11 december 2008

Har inte sovit alls inatt...


..tror jag. Hade svårt att somna och vaknade flera gånger under natten - och till sist efter timmars vridande fram och tillbaka i sängen gav jag upp och tände ljuset klockan 05.
Det blir en jobbig dag idag.
Sömnstörningarna beror nog lite på stress, skulle jag tro. Arbetsbelastningen här på vårdcentralen är alldeles för hög - och det är som om sjuksyrrorna inte fattar hur mycket runt-om-jobb man har som läkare, när väl alla patienter har undersökts, behandlats och gått hem. Provsvar ska kollas och reageras på, patienter ska kontaktas. Receptförnyelser. Förfrågningar från försäkringskassan et.c.

Det jag har funnit som mest frustrerande under mitt arbete i Sverige (eller det kanske bara är så här i Dalsland?), är att jag inte har något inflytande över mitt schema. Det är sjuksyrrorna som svarar i telefon och bedömmer hur många minuter jag får på mig per patient - och låt mig säga som så; det är svårt för dem att veta ibland.
..och sen ska man hinna skriva något vettigt i journalen också på de stackars minuterna man får.
Två arbetsdagar kvar nu, för den här gången. Får bita ihop och hålla ut. På fredag är jag enda läkaren här, för den gamle distriktsläkaren har tagit ledigt. Hmm.
Jaja, det får väl gå det med!

Tycker att det här kortet känns lite passande i sammanhanget - det är i alla fall vad som står överst på min önskelista i jul; lugn och ro...
Texten och upplägget på kortet är i övrigt oförskämt liftat av min begåvade vän Eva/Muffin! Den trötte nissen kommer från min senaste stämpelkollektion från October Stamps.


Färgerna blev inget vidare...(svårt att fota när det är mulet ute).


Tjingeling - nu ska jag snart iväg till jobbet. :)

29 kommentarer:

Lisbet sa...

Vilken härlig 3D känsla på ditt kort.

Roligt att hitta en blog som jag var inne på i min början av min scrapkarriär.

Ha en skön dag

Ulrika sa...

Kikar in här då och då, måste bara säga att dina kort är fantastiskt härliga!!

Karina Beck sa...

Lækkert kort. Jeg kan godt lide din stil.
Håber, du snart får noget ferie, så du kan stresse ned og nyde julen.

Zarah sa...

Usch då! Sömnlösa nätter är inte bra. :(
Hoppas att du får soooooova ordentligt på din ledighet!

Kortet är UNDERBART! Helt ljuvligt. :D

Laura sa...

oh dear.. the elf looks sooooo cute!!! Your colouring really is always so amazing. :)

In Finland I worked at a medical centre for a while and it was pretty much the same there for the doctors. The nurses answer the calls and book the times etc. Very busy for the doctors, for sure.

Anna Maria Niia sa...

Läckert som vanligt!!!

Din färgläggning är fenomenal, motiven blir nästan levande!

Önskar dig sömn och en stressfri 3:dje advent!
¨
Kram

Anonym sa...

Uff.. sådana nätter är inget vidare. Håll ut!

Det känns lite spännande med en inblick i vårdcentralsvärlden genom dig. Jag hade ingen aning om hur lite läkarna kan påverka schemat. Inte konstigt att det blir tokigt ibland!

I övrigt så .. jag saaaaaknar dig!! Jag hoppas också på att du får lite lugn och ro snart! Så du kan pyssla hihi och blogga. Söt som en karamell är du!

Ta hand om dig! stora kramar från oss!

Unknown sa...

Hej!
Tack för titt och kommentar hos mig, jisses vad länge sen jag var här.

Vilket underbart krispigt julkort du har gjort.
Älskar färgerna , upplägget, tomten ja allt, du gör hur coola kort som helst.

Var rädd om dig!
//Nilla

Anonym sa...

Nix pix så är det på de flesta ställe tror jag därför är det lite brist på distrikts läkare!
Kolla upp vad som är normalt med antal besökare per dag och bromsa om du ligger för högt;)
Super fint kort söta du! hoppas du får en lugn och skön Jul!
värmland eller Köpenhamn???

Kram Hjärtat!

Anonym sa...

Lika underbart som vanligt!! Hoppas att du får den där lugna julen då, det låter som om du behöver det. Kramar

badanka sa...

Underbaraste kortet!

Fru Lindberg sa...

Du färglägger verkligen fantastiskt, sån studs! Kan man förresten möjligen få svar på var dina otroligt snygga bokstäver härstammar ifrån?

Muffin sa...

Nu är jag mallig som få! Du, som är min största idåål, liftar mig - lyfter lite från marken tror jag visst. Ljuvligt kort, färgläggningen är helt makalös!

Hoppas du får sova, det är hemskt när det inte funkar. Önskar DIG en lugn och skön jul.
Pussåkram!

Cyllan sa...

Wow vilka häftiga kort du hade i din blogg. Kul att hitta fler som gillar att använda glada färger även om jag inte gör det alltid.

Anonym sa...

UNDERBART kort!!! :D
Det är sån vitaminkick att titta in i din blogg!
Kram Kicki

Evelina sa...

Helt galet snyggt kort! Som vanligt!

*pussar på trötta Ninas panna*

Anonym sa...

Jag blir så glad av dina kort!! Som änglahus sa, vart kommer dina snygga bokstäver från?

Trevlig helg!
Imra

Sanna F sa...

Oj oj jag förstår att du måste vara jätte stressad! Försök att ta det så lugnt du kan!!!!

Ursött julkort!!!
KRAM

Anonym sa...

Vilket fint kort!!!

Men du vännen, du måste vara rädd om dig!! *orolig*

Hoppas du fick en bra dag, trots den tidiga uppgången....

KRAM!

~Nancy~ sa...

Oowww.. this card is awesome Nina! WOW! Love the glittery letters and the colors are awesome as well!! Thanks for sharing this cool card! Have a great weekend! XOXO

Ellinor sa...

Läckert!

Nu vet jag inte hur länge du ska vara kvar på jobbet, men kräv att få längre tid för dina patienter! Du är ju ändå ny, och då tar det ju lite längre tid också *kram*

Teres sa...

Hoppas att du snart får tid till återhämtning och att du kan ta hand om dej själv och inte bara alla andra:)

Helt fantastiska alster som vanligt! Har nu fallit pladask för dina stämplar och vill ha ALLA och lite till.

Undrar om det finns någonstans man kan se alla stämplar som du designat.

Ulle sa...

Wow! Vilket fantastiskt läckert kort!

Anonym sa...

HÅH! Vilket urmysigt kort!
Och superfin färgläggning som alltid! :D Roligt att se att du är lite på G igen! Har saknat dina uppdateringar! Hoppas du får vila i jul och att dina nära och kära rår om dig efter all stress! Många kramar och varma tankar! /Carin

Mara sa...

Skickar ett gäng kramar med "sömn-tabletter" i. Hoppas det lugnar ner sig snart och att du får sov a ut lite snart. Läckert kort - jag själv är numera ägare av denna fina sömntuta - me like a lot!

Anna sa...

Åh, vilket UNDERBART kort! Hopas du får slappa ordentligt snart... *krama*

Petra sa...

Makalöst fint kort. Underbar färgläggning.
Ha en skön kväll.

Anonym sa...

Hördu - ta hand om dig. Det är nog inte så lite stress, om det ger sig på din sömn... Jag vet en del om sömnlöshet, men jag har ju inte ett lika kritiskt jobb som ditt heller.

Dina kort är alltid lika ljuvliga - som du vet att jag tycker!

Kramar i mängd!

Karina sa...

Första gången jag är här. Jisses! vilka vackra kort du gör. Kommer tillbaka en annan dag. Nu ska jag jobba! Kramar Karina