lördag 8 december 2007

Meeer julpyss'!!

Ja, igår fick jag minsann inte mycket gjort...annat än pysslat dårå! *fniss*

Det var en underbart lat dag. Jag satt här i träningskläderna (kom dock aldrig iväg till träningen) och pysslade och pysslade hela kvällen. HÄRLIGT!

Här är en del av vad jag åstadkom:

Julkort i klassiska julfärger med en av de nya lillnissestämplarna från October Stamps. Det prickiga pappret kommer från Pangdyro.

Ett julkort med det allra första filurmotivet jag ritade - vilket fortfarande är min personliga favorit. Vem visste väl då att filurerna skulle bli sådana storsäljare?? Det hade jag aldrig kunnat drömma om i alla fall. Här har jag gjort om det lilla hjärtat till en pepparkaka (idé: ANNAANNA). Tänkte först göra en tomteluva på en av dem också, men det bidde inte så.

Ett julkort helt i ljusblått och vitt och silver, med den nya julkatten som jag har ritat för October Stamps. Kortet är gjort efter den snygga skissen på Veckans skiss, v.49.



Nu kan jag faktiskt tillåta mig att känna lite julstämning, för min kära nya kollega Rafi ville gärna byta min 17-timmarsjour julafton mot hans 17-timmarsjour den 1/1-08.. och INGEN är gladare än jag!!
Hinner dessvärre inte hem till familjen i Värmland, men jag kan åtminstone fira jul med pojkvännen och hans lilla men ack så underbara familj. Hans systerdöttrar på 5 och 10 år älskar jag som om de vore mina egna - de är så söta!
Har även knåpat ihop ett par presentkort till pojkvännens syster och hennes man...tänkte ge bort varsin barnpassning till dem! Vi har suttit barnvakt för flickorna ett par gånger förr, och det är lika mysigt varje gång. Brukar såklart ställa upp gratis, så det här är bara en kul grej för att få fler paket under granen! :)




Det blir ju inte RIKTIG jul, när man inte får fira med familjen i Värmland...men det blir i alla fall en alternativ jul. För mig är det viktigaste och bästa med julen inte julklapparna, men däremot maten! Här i DK äter man and och fläskesteg och rödkål och brune kartofler på julafton. Yak. Ingen julskinka med vörtlimpa (jo, jag har nog alltid ätit det så, mer skinka än bröd - fråga bara min mamma! *hihi*) och sötstark senap, inga köttbullar, tjocka revbensspjäll och ingen gravad sill. Och ingen Janssons. Eller julmust, som för övrigt är en av de godaste drycker som finns om man frågar mig. *buhuu*
Har tänkt mig att koka knäck i alla fall (gör succé varje år hos småtjejerna!), och ska kanske försöka bidra med något mer svenskt?


Apropå mat, så har jag och pojkvännen lagat sushi och misosoppa idag. Har just avnjutit det - och det var MUMS! Sushi är min favoriträtt - helt enkelt det godaste som finns!!


Bildbevis - taget just innan vi glufsade i oss dem! :)

Ha en fortsatt trevlig helg, mina vänner!

*kram*

2 kommentarer:

Zarah sa...

Jag hade trott det hela tiden. *ler* Du är för himla bra, du - jag blir alltid så GLAD av dina grejer!!

Laura sa...

Your drawings are so so incredible. I am such a big fan of yours! I have already bought most of the Filur stamps. Unfortunately I haven't had much time to play with them yet *sniff*, but soon I will and I will put my cards in my blog then.. and they might become even more popular! :) And I must must must get those xmas stamps, too! :)