söndag 30 mars 2008

Katten Irma

...är ännu ett av de nya stämpelmotiv som jag har designat för October Stamps.


Stämpel: Katten Irma. Mönsterpapper: Panduros egna prickiga, Love Elsie. Dekorationer: Diecut-ram från BamPop, lite rickrack- och smalt satinband, blommor från Panduro och Prima, en brad, en knapp. Tag från QK. Rubon-alfabet från American Crafts.


Kortet var inspirerat av denna skiss, till en tävling på pyssel.net. Jag vred lite på den:


Det räckte till en andraplats, och den som värdigt blev tilldelad guldmedaljen var begåvade Petra / Paradise (som för övrigt är en av mina favvopysslare och stora inspirationskällor!)

Igårkväll/inatt var min sista 18-timmarsjour på medicinsk avdelning. Skönt på ett sätt, lite sorgligt på ett annat. Kommer att sakna många av kollegorna, och speciellt sjuksyrrorna i akutmottagningen. De är så himla goa!! *snyft*

Jag slutade i alla fall mitt långpass och min medicinska AT-period med en succéupplevelse. Två gånger tidigare har jag nämligen försökt att lumbalpunktera (= att sticka en lååång nål mellan ryggkotorna på en patient och hämta ut lite av vätskan som hjärnan och ryggmärgen ligger i - ett prov man tar för att undersöka för hjärnhinneinflammation) utan att det har lyckats. Hade nästan tappat självförtroendet att jag någonsin skulle lära mig det....men idag lyckades det alltså, och jag stack helt rätt på första försöket. Jag bedövade inte patienten innan, men han tyckte inte ens att det gjorde ont (om man sticker fel kan det vara tämligen plågsamt!).
Jag var så himla glad efteråt, så jag kunde nästan inte få ner armarna. Tjohoo!!
Kortpysslandet går lite på sparlåga just nu, för jag håller på och fixar och donar med en massa nya stämpelmotiv - och tiden räcker inte till.. Varför kan inte dygnet ha 72 timmar?
Igår kom dock ett häääärligt paket med underbara nya Jenny Bowlin, Pink Paislee, Cherry Arte m.fl. mönsterpapper som jag hade beställt från Serendipity scrapbooks (säg till om du har tänkt att handla därifrån, jag kan ordna så du får en liten present!), så snart kan jag nog inte hålla fingrarna borta från dem längre...
Satsar på att visa något nytt här igen imorgon.
Vi ses, va?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss, ja jag tror vi har rätt lika smak faktiskt! Jag är sååå nöjd med alla mina inköp. :) Ska nog få till något snyggt av det också, hoppas jag.

Jättefint kort, grattis till silvret! Du är så duktig!

Kramar Linda

Anonym sa...

hvor er det bare et sødt kort, og flot du kom på 2. pladsen.
Glæder mig til at se den pakke du har bestilt...lækre sager :)

roree sa...

Oh my goodness! That kitty is just too cute! Wonderful card!

Anonym sa...

kattkortet är ju bara för underbart... vilken söt pisse... kopa var?????

krams Jorie