söndag 15 augusti 2010

Geek girls rule!

Ja, vi måste ju försvara vårt eget släkte...eller hur? Jag är nog nördig på många sätt, men mest av allt är jag en pysselnörd, förstås!
Kära Tracey på Starving Artistamps gav mig äran att leka med den nya Doodle Factory kollektionen "Cutie kids". De är sååå bedårande! T.o.m. pojkvännen tyckte om dem, och han är minst sagt kräsen. Tack Irene för att du överkom din motvilja att teckna människor!
På mitt första exempelkort har jag använt "Olive". Jag tyckte att hon skulle vara rödhårig - visst är hon söt? Kanske ritar dit lite vit tejp på glasögonen sen...sådär riktigt nördigt fint.
Passade i övrigt på att använda ett av mina nya läckra moln-papper från Scraphouse of Scandinavia, köpt hos love2scrap.dk.

Olive, färglagd med Copics.

Tänkte göra två flugor på smällen, och låta detta kort vara mitt bidrag till både Sew many challenges utmaning, att dekorera med stygn/faux stitching (Hmm, gör jag någonsin ett kort utan stygn?), samt till Easy Craft project challenge som hade utmaningen att göra ett "girly" kort. Mitt bidrag är kanske inte typiskt rosa-blommigt-bling-tjejigt...men det är tjejigt på mitt sätt. :)
Har en hel del annat att pyssla med för tiden, men nästa Cutie kid-kort är på gång!
Tjillevippen!
(för att använda ett härligt nördigt uttryck, hihi!)

13 kommentarer:

~Jeri~ sa...

Awesome card. I love the image and sentiment!!

Thanks for joining us this week at Sew Many Challenges!

Karina Beck sa...

Superlækkert kort!

Muffin sa...

Tjillevippen är ett lysande uttryck som jag faktiskt använde så sent som igår! :) Molnpappret är lysande och upplägget är lysande och färgläggningen är lysande och DU är lysande!
*puss*

DoodleFactory sa...

Love your geeky girly card!!

How great it is to see you play with my cutie kids! It's funny - I wanted to give almost all of the characters I colored in red hair, but I refrained and tried to mix it up. I must have red hair envy.

Nenne sa...

wow, va läckert! molnpapprena är så härliga-jag har visst en bit orange kvar, måste ta och använda det!

ANNAANNA sa...

*smiles* Ja, såna är vi nog lite allihopa...

Jeanette (Forest Ranger) sa...

Awesome! I love the image and your card is such fun!

Thank you for stitching and participating in Sew Many Challenges this week!

.::CaRiN::. sa...

Hej Nina! Ännu ett suveränt kort! Färgläggningen är super och jag blir alltid så sugen att köpa Copics när jag kikar in här! Du är bäst! ♥ Hoppas det kommer fler kort snart! :D Ha en fin söndag! Kram!

pojjo sa...

Hej hopp!
Ville bara tala om att jag tycker du är fantastiskt duktig :D
du är en stor inspiration för mig och många andra.
jag är ofta in men är UR dålig på skriva kommentarer.. *sorry*
Tack för en bra sifa
Mvh JOhanna "pojjo"

Elina sa...

De är ljuvlia de nya stämplarna med människor, speciellt barnen! Härligt att se dina läckra kort med dem.

HelenaN sa...

Men sååå himla läckert kort o stämpeln är ju helt bedårande!
Kram HelenaN

Diana sa...

Superfint! Du som är on the inside liksom, vart köper man Doodle factory i Sverige??

Jeckee sa...

UNDERBART kort! Jag blev så glag att att se kortet. Coola färger, cool stämpel o läckert pappaer. WOW!