lördag 9 maj 2009

Ett par kort och lite lycka!

Min begåvade och söta danska pysselvän Marie/Marolle har tillsammans med ett par vänner startat en ny utmaningsblogg: "A little birdie told me" - och den ska självklart stöttas! Just nu har de en massa giveaways och därutöver en utmaning: Att skapa något färgglatt! Å det var ju liksom en utmaning som det stod Nina på, haha! :)


Bävern Belvedere är en stämpel från Doodle Factory. Mönsterpapper från American Crafts, October Afternoon, Scenic Route och Sassa fras lass. Tygblommor från Petaloo. Texten har jag hittat i en citatsamling.



Gjorde två flugor på smällen och fixade ett födelsedagskort till papps, han fyller nämligen år IDAG! Hurra hurra hurraaaa!

En annan rolig utmaning finns i Myamias blogg - att lifta ett av hennes kort. Myamia är en stor inspirationskälla för mig, även om jag sällan lyckas göra så stilrena läckra kort som hon gör. Jag valde att lifta det HÄR kortet, och resultatet blev såhär:


Sist men inte minst - JAG KLARADE UPPKÖRNINGEN på första försöket! Tjohoo! Det känns helt ofattbart. Vilken frihet! Tror bannemig att jag ska ta mig en tur i pojkvännens fina Audi A4 cabriolet snart (när jag nu en gång vågar)... Åh, lycka!! :)
Ha en trevlig helg!

29 kommentarer:

Maria sa...

Åh wow, grattis till körkortet! Förstår att du är lycklig, vilken frihet! Vilket år som helst ska nog jag också försöka fixa körkort... ;-)

Underbart sprudlande kort och jag tokdiggar texten på det första - den måste jag nog planka nångång!

Ha det bäst och fira nu ordentligt för det förtjänar du!

Kram!

Sarah sa...

Tillykke med "kortet"!
Super fine kort - skal også prøve kræfter med udfordringen på A little bird told me.
Fik slet ikke hilst ordenligt på dig i forrige uge hvor jeg også var på kursus i Roskilde(altså ikke det samme som dig!), det må blive en anden gang.

Sandra sa...

Hej! First: Congratulations with your drivers license!
Second: I follow your blog since a couple of weeks now and I like your work very much. So you have a fan in Holland! (Who lived in Sweden (Storfors) for a couple of months in 2006.
Grattis!
Hälsning, Sandra

Diana sa...

GRATTIS till körkortet! Det är UNDERBART med körkort!! Och texten på första kortet är ju underbart!! Och sant! Kram

Helle Sahl sa...

Super fine kort og tillykke med kørekortet. Det var jo også på tide :o)

Anna Maria Niia sa...

Viken lycka!!! Så glad för din skull!!!

Själv har jag accepterat att jag inte kan köra bil...

Kortet är underbart, ska kolla in utmaningsbloggen.

Kram

Jeanette Wallén sa...

GRATTIS till körkortet vännen!!!!! Du är BÄST!

Underbara kort - en fullkomlig explosion i färger, så Nina som det bara kan vara! ;)

*kramar i massor*

Maria sa...

Gratulerar å det hjärtligaste till körkortet!!

Maria

Teamjes sa...

Stort grattis till körkortet :)Och korten är som vanligt döläckra !!

Silje Mari sa...

Som vanlig helt HÆRLIGE kort du lager! De er bare helskjønne og morsomme. Hvor kan man få kjøpt stemplene du bruker tro? Skulle gjerne hatt noen av dem de er jo bare verdens kuleste:)

Muffin sa...

Nämen, är det sant?! Wow, stort GRATTIS till körkortet - det är ju faktiskt en sådan frihet att KUNNA köra om det behövs. Onekligen också ganska bekvämt ibland. Ta dig en tur i H's bil, det är en sådan grym känsla när man får köra själv första gången!

Sanslöst snygga kort som vanligt, även jag tokgillar texten på det första.

*slänger grattis-pussar*

Gunilla|uniquelyme sa...

Åh, vad roligt! Då får du ta dig hit på en tur ju, fika utlovas! Njut, gasa, och kör!

Jenny sa...

Grattis till körkortet! Vad skönt att ha det gjort. Finfina kort som vanligt. Gillar speciellt texten på det första...

Anonym sa...

STORT tillykke med dit kørekort, hvor er det bare fantastisk. Har du så en bil klar ;)
Jeg er bare så glad for du er med i vores 1. konkurrence på ALBTM. Er helt overvældet over den respons vi har fået på bloggen. Det er ikke til at fatte :o)
Jeg skriver lige en mail til dig nu !

Miss Goldie sa...

Åååh, vad jag gillar din stil! Dessutom ser jag att du målar med Copic-pennor som jag funderar på att skaffa.

Jag har använt Promarkers men jag får inte alls till det där med ljusare och mörkare partier (blendern GÅR bara inte att använda) :-)

Funderade först på Tombows men det funkar inte att måla på utprintade bilder med dem. Jag brukar printa ut t.ex. clip-art och färglägga och då smetas bläcket ut då man ska använda vatten med dem.

Så nu funderar jag på Copics. Man ska alltså inte ha vatten med dem, eller? Är de bättre än Promarkers? På vilket sätt? Finns det en blender till Copics också?

Var får man tag på dessa pennor till ett bra pris?

Jag hoppas du kan svara på mina frågor. Det skulle jag uppskatta jättemycket! Ha en bra dag!
Anna-Lena

Sanna F sa...

Grattis till körkortet!!!! Det är verkligen skönt att ha det!

Så himla söta kort med så coola färger och du färglägger så himla jätte jätte snyggt!
KRAM

Miss Goldie sa...

Tusen miljoner tack för ditt svar! Copics verkar vara precis det jag vill ha! Nu måste jag bara bestämma mig för varifrån jag ska köpa dem och hur många...he, he. Finns ju en del färger att välja mellan. Men du har nog rätt i att det är bäst att välja ljusa nyanser. Ska kolla in länken du tipsade om. Tack än en gång!

Mya sa...

återigen; grattis till körkortet! Tjoho va bra du är :)
Tack för att du är med i min lilla tävling :)
Kram mya

agnelia sa...

Stort grattis till körkortet!!!
Underbart kort!

Sandra sa...

Hej Nina! Tack för din kommentar på min blog. (Jag försöker skriva på svenska igen sedan länge..) Jag kan läsa svenska mycket bra men skriva..så svårt! Och svaret till din fraga: vi 'emigrated' till Sverige men jag hade hemlängtan och vi åkte tillbacka efter fem månader..En lång berättelse...men vi är väldigt lyckliga just nu!
Jag förblir följa din blog! I like your style!
Hälsning, Sandra

MiaS sa...

Grattis till körkortet!

Och härligt färgsprudlande kort ;-)

Muffin sa...

Den uslingen (Henning, alltså)! Jag hade extra skrivit på kuvertet och bett honom se till att ge dig det på rätt dag = 15/5. Hoppades lite att han skulle gömma det till dess, men han var förstås tvungen att tjalla direkt. ;) Nåja, du får i alla fall se till att öppna på rätt dag! :)
Pussåkram på däj!

Mona sa...

Et super kort - jeg er helt vild med det!! Så mange skønne farver og en lille bisse hihi Også fed tekst - den skla jeg lige have liftet!!

Tillykke med kortet og tak for dit bidrag!!!

Susanne sa...

Grattis till körkortet! Vad roligt!!!

Härligt färgsprakande kort. Hoppas att du har haft en underbar helg.

KRAM

Spacegirl sa...

Grattis :-)

Petraso sa...

Gisses.... nu kan man ju inte åka till danmark längre.........
;)
GRATTIS!!! Ja ut och kör med Dig!!!!! underbart kort till papps... violka glada färger.......

och du vilka fina kommentarer du ger mig rodnar på knäskålarna..... För jag är så röd i ansiktet efter tjejhelgen.....

Ann Cicilie sa...

Hei Nina, tusen takk for ditt utrolig søte bidrag <3

Virkelig et happy kort, og jeg elsker teksten, god humor :D

Ann Cicilie
A Little Bird Told Me

Zarah sa...

HÄRLIGA kort - och återigen: GRATTIS till körkortet! :D

Gladie sa...

Herlige kort! Grattis med førerkort! :)