måndag 28 januari 2008

Vad händer med naturen?

Igår upptäckte jag små vita tussar i gräsmattan - och minsann, om inte det var små tusenskönor som sträckte sig upp mot solen? I slutet av januari! Det ÄR ovanligt varmt. Omkring 8 plusgrader på dagarna.

Fotograferat i Köpenhamn, den 27/1 - 2008
Börjar att fundera på klimatförändringar. Det gör mig lite rädd. Vad är det för en trasig värld och framtid vi efterlämnar till våra ofödda eller nyfödda barn? Är det CO2-utsläppen som gör det, eller är det blott en naturlig variation av temperaturen över tid?
Nåväl. Nog med världsmiljöfrågor för idag.
Raskt över till något lättsammare: PYSSEL!

Kortet skulle domineras av färgerna rosa, grönt och turkos.
Hallååå varför vill alla pysselaffärerna plötsligt att vi ska göra alster i den ursvåra färgkombinationen? Är det BG som har satt en trend med Two Scoops? Eller är det "vårens färgkombination"? Jag gillar den faktiskt INTE ALLS!
..men mitt ingrodda tävlingssinne vinner över motviljan...så jag böjer mig väl då, haha!

Skissen:

..och mitt bidrag:


Nu ska jag gå och lägga mig och läsa kurslitteratur. Imorgon och på onsdag ska jag nämligen på kurs i "Akut patientkommunikation". Jag har redan varit på en kurs i ämnet, men lite repetition skadar väl aldrig...dessutom är den obligatorisk. Vi får lön för att gå till undervisning..åsså får vi mat och fika mellan sessionerna. Rena lyxen för en offentligt anställd som jag!

Ses snart igen?

11 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar den inte alls? Vad är det jag läser? Jag som älskar färgerna! :) Jag kan knappt skapa något utan rosa ens, haha. Och ditt kort blev ju jättebra!

Kramar

Camillis sa...

Varför gillar du inte den kombinationen av färger? Du lyckades ju jättebra på kortet! Superfint!

Anonym sa...

Åhhh, heja vilket fint kort du gjort!! Du lyckas då ALLTID få till urfina kort!! *imponerad*

Hoppas kursen är givande fastän du redan gått en sån! Men som du säger, lite mat och betald undervisning är aldrig fel!

Stor kram!

Anonym sa...

SÅåååååååååå läckert kort!
Varför tycker du inte om de färgerna!!!!

Så karamelligt... jag ska nog ge mig på ett kort också... din titel
Mår apa!!!

Gunilla/Nilla sa...

Tycker du har lyckats alldeles förträffligt bra med färgkombinationer som du inte var så förtjust i, JÄTTESNYGGT. Texten är så perfekt till den söta stämpeln.
Ha en bra dag
/Gunilla

Anonym sa...

ojoj! Här har hänt grejer sedan sist!! Har varit lite dålig på att blogga det senaste..*skäms*
Du har fått till ett supersött kort även om du inte gillar färgkombinationen. Jag tycker att det blev kalasfint!!! =D

MÅ gott stumpan å tack för de gulliga orden på min blogg! *glad* =D
KRAMAR Petra

Annika kort & gott sa...

Jag gillar starka härliga färger, men är oftast lite feg när det gäller att blanda. Du fick till ett jättehärligt kort!

kram Annika

Anonym sa...

Man skulle inte kunna tro att du inte gillar färgerna, kortet blev kanonsnyggt! Alltid kul att se vad folk gör med ens skiss :-D

Kramar

Elina sa...

Den är som en härlig karamell ditt kort!

Anonym sa...

Hej och tack för dina gulliga rader!
Jag förstår att du gillade kortet, det var ju en suuuupersöt filur på ;) Jag bara ääääälskar filurerna! Det blir snart inköp av flera ;)

Jag tycker ditt kort var jättesnyggt fast du inte gillar färgerna :)

Ha det gott!

Laura sa...

ooooh, it is a fabulous card. I love love love love it! And I think that the colours are fantastic. :)