fredag 15 augusti 2008

Glädjerus, utmaning & award!

Härom kvällen pratade jag lääänge med Tettiz i telefon. Ska få träffa henne på lördag, och jeeesus vad jag längtar! Den flickan är så himla rolig och sprider så mycket värme så efter vi la på luren hade jag fått kindkramper och ett rosa öra.
Ikväll ringde jag till kära Zarah. Det var såå mysigt att få höra hennes röst igen.
Hujedamig vad söt hon är!! Godhjärtad som få. *tycker jättemycket om*
Hon utmanade mig härom dagen att svara på följande frågor (endast ett svar per fråga)
1. Klädbutik: Deadworry
2. Inredningsbutik: Interstudio
3. Godis: Saltlakrits!
4. Stad: Köpenhamn ♥
5. Dryck: Cola light, som i vår familj kallas "Skodcola"= skräpcola, haha!
6. Musik: Erykah Badu
7. Tv-serie: Ser ju nästan aldrig på TV! Men jo, Scrubs är kul!
8. Film: Det stora blå
9. Träning: Cykel som transportmedel varje dag
10. Bakverk: Danskt rågbröd med nötter
11. Kaffe: Ja tack, gärna!
Nu ska jag vara jättetråkig och inte utmana vidare...men snälla, alla ni som vill - känn er utmanade! (och skriv gärna till mig ifall ni svarar, det är alltid roligt att läsa!)
Alla ni goa tjejer som har gett mig nedanstående award..
TUSEN TACK!!
Troll13, Cissi, Änglahus, Petraso, Nilla, VeronikaP och Alien Bling (hoppas att jag inte har glömt någon nu!)
- vad glad jag blir över att ni tycker om min blogg!! *rörd*
Jepps...ni är sju, och det var väl sju nya man skulle välja att utnämna, va? Skickar awarden rakt tillbaka till er, för jag gillar verkligen era bloggar också! :)


Rules:

1. The winner can put the logo on her blog.

2. Link the person you received your award from.

3. Nominate at least 7 other blogs.

4. Put links of those blogs on yours.

5. Leave a message on the blogs of the girls you've nominated

Eftersom jag har så många duktiga Skandinaviska pysselvänner vars bloggar jag besöker nästan dagligen så är det alldeles för svårt att välja - och förresten har de flesta redan fått awarden....så därför har jag valt några yytländska bloggare istället:


Lauren - I love her humor and her artwork. Her blog is just oozing of inspiration, and reading her ingenious posts always makes me laugh out loud!

Irene - What an artist. What a talent. She makes these awesome, inspiring illustrations and stamps (Doodle Factory), and she seems like a really sweet person too! She's a true beauty, inside-and-out!

Laura - Such a kind-hearted girl, this Finnish emigrant in Australia! She actually was the one who introduced me to the Doodle Factory stamps...her cards made me fall in love with them. Recently, she won the scrap olympics for Finland. How cool is that?!

Mara-May - a great source of inspiration. Love her scrap style. Always longing for her updates!!

Deebe Campos - this girl just keeps stunning me all the time. Her beauty (have you've seen the photos of her?), her fabulous scrap style, her witty writing. Love it. ALL of it.

Roree Rumph - Oh, how I wish I could make cards like she does. Dazzling. Damn, she's GOOD. And she's super sweet too!

TheresaK - I'm telling ya, this girl makes the most gorgeous, playful and creative pages and projects. Her talent blows my mind.


Ja, herregud vad jag blir glad för att det finns så många underbara pysselvänner därute! Tack alla ni söta för RAK'arna ni skickar, ni är så generösa och omtänksamma!!

Det är helt overkligt. Faktiskt.

Tack för att ni finns och dagligen sätter guldkant på mitt liv!!!

*massa tjäääälek till er*

7 kommentarer:

Laura sa...

you are such a darling!!! Thank you so very much *big smile*. I think i am going to have a huge smile on my face for the rest of the day! :)

Zarah sa...

Kaffe med nötigt rågbröd och Det Stora Blå - jodå - jag skulle stå ut med att umgås med dig...!! ;)
Kram!!
(Och tack - det värmde!)

Fru Lindberg sa...

Ähum, lite oväntat (not!) lånade jag ju den lilla utmaningen direkt, sjukt att man älskar allt sånt, hi hi. Förreste, jag heter Änglahus, inte Änglarum, iof sig ett fint namn det med, men... ;0)

Ewonne sa...

Ser att du redan fått priset, men jag ger dig det ändå!!! ♥

Petraso sa...

Du är väl värd adwardsen.....

Rågbröd oki kan välvara kompis med dig ändå...men då om jag får saltlakrisen.....

Anonym sa...

Jag älskar Erykah Badu, saltlakrits, Köpenhamn, rågbröd med nötter, kaffe, och vad det nu mer var.. Det gör mig väldigt nyfiken på de där butikerna som jag inte alls känner till. Kram colorina från pyssel

DoodleFactory sa...

Ah! I made your list. So sweet of you - I should update my blog soon, but I still have so much unpacking to do and no fun pictures or drawings to share.