lördag 13 september 2008

Tour de Skåneland

..har jag gjort idag, tillsammans med världens raraste Zarah och hennes M (och M står alltså inte för Mauritz, dårå *fniss*). De hämtade mig på stationen i Lund, och så bar det av till ScrapAddicted i den lilla pittoreska byn Löberöd. Där träffade vi såklart både sötaste Jane och sötaste Marie, och det blev ett par timmar med shopping, gott skånerostat kaffe, djupare diskussioner om världsproblemen, åsså förstås mys och många skratt! Bilderna som jag tog med mobilkameran blev inget vidare, så jag lånade i all fräckhet den här fina bilden från Marie's blogg (och hon stod ju dessvärre bakom kameran..):

Zarah, Jane och jag!

När butiken stängde så åkte Jag, Z och M till ett megastort shoppingcenter i Lund och lunchade. Vi tröttnade ganska fort på att gå runt där, så istället åkte vi hem till M's trevliga föräldrar i Staffanstorp och fick en kopp kaffe.

Till sist åkte vi till Malmö och besökte underbara Linda/Gulligullan och medan de andra drack the så lyckades jag visst få i mig ännu en kopp kaffe. Denna gång var det dock koffeinfritt, hehe! Linda skjutsade mig till tåget, och snäll som hon är körde hon en omväg så jag fick en mini-sightseeing i Malmö också!

Tack alla ni som gjorde den här dagen så rolig och mysig och minnesvärd!
Borde väl inte vara trött efter allt kaffe, men hjärnan känns mosig och fullproppad av intryck, så nu ska jag (försöka att) gå och lägga mig och läsa min nya pocketbok av Kajsa Ingemarsson.

Å jo, jag har pysslat lite - har dock inget färdigt ännu....men SNART, mina vänner!

7 kommentarer:

Ewonne sa...

Det låter som du haft en underbar dag! ♥
Kram

Ewonne sa...

Och jag är nog liiiiiite avundsjuk på dig ;)

Muffin sa...

Låter som en helmysig dag!
Kram på dig!

Anonym sa...

Va' ni är söta på fotot. :)

Tettiz sa...

Åh, sötisar!!! Nu blev jag JÄTTEAVIS!! :D

*kramar*
Jeanette

Anonym sa...

MÄH - jag vill meeeeeeeed vara med och leka!!! :D

pössssssas

Joanna sa...

Vilken toppendag!! :D