måndag 23 juni 2008

Idag har jag varit patient!

Jepp, det är nog nyttigt att få prova på att vara på "andra sidan" ibland. ;)
När jag cyklade på väg hem från jobbet idag, kom det en ung kille på moped i full fart bakifrån som antingen försökte rycka åt sig min väska - eller bara fastnade i handtaget på den(?) så jag föll omkull. Han såg sig om efteråt, och han såg att jag låg på asfalten med cykeln över mig, men han fortsatte obehindrat i full fart, saktade inte ens in.
Jag fick ett par skrapsår på ena knät och slog upp ett djupt hål i den tunna huden på höger armbåge. Ena hanken på min fina (och dyra) Adaxväska gick av...den kan nog inte lagas....och handsfree'n till min mobil knastrar numera. Jaja, det hela kunde ju ha gått MYCKET värre, så jag hade väl tur i oturen. Det irriterar mig bara ofantligt att han inte stannade upp för att se om jag slog mig! Hjärtlösa skitunge.
Nåväl, jag borstade av mig vägdammet och fortsatte hem. Tvättade såren och såg genast att hålet på armbågen behövde ett par stygn, så H skjutsade mig till akutmottagningen. Fick vänta 45 minuter, och sen dök en söt, lite äldre sjuksköterska upp som var superduktig och vänlig och lappade ihop mig med tre suturer + gav mig en stelkrampsvaccination. Kändes helt konstigt att gå därifrån utan att ha betalt ett enda öre, men så generöst är vårdsystemet här i DK.
Så numera är jag en ovanligt nöjd patient -och läkare- på samma gång.

7 kommentarer:

Anonym sa...

arj ØV sikke en kedelig oplevelse! Godt at det ikke gik værre - og at du fik de suturer rimelig hurtigt :)

Zarah sa...

Usch. Det ryser i hela mig. *stora, varma och försiktiga kramar*

Anonym sa...

Men USCH vilken idiot som inte stannade!! Man blir ju mörkrädd! Och du din stackare :( Vad skönt att det ändå gick rätt så bra, med tanke på hur illa det kunde slutat. Många kramar!

Anna/Augusti_73 sa...

Hjärtlösa skitunge, sa Bull. Skönt ändå att det gick så bra som det gjorde.
Kram!

Emma sa...

Grymt fint kort (som vanligt)! Förstår dig precis, det värsta är ju att han inte stannade och åtminstone kollade hur det gick... sånt fattar jag bara inte. Tur i oturen att det gick såpass bra. Kram på dig!

Laura sa...

oh no... what an idiot! :( I am so so happy that you are ok though. big hugs to you!

Muffin sa...

Vilken IDIOT!!! Skönt att du är någorlunda hel i alla fall, kunde gått värre....*rys*
Tack för alla snälla ord hos mig, sötis!