måndag 10 december 2007

Tävlingsbidrag..

..till Scrapaddicteds tävling, där man skulle göra ett julkort som inte fick vara i de traditionella julfärgerna rött, grönt eller guld. Sista dagen för att skicka in är imorgon (läs: idag), så ni hinner vara med om ni vill!!

Vet inte om ljusblått/turkos, brunt och vitt känns så otraditionellt, men här är i alla fall mitt bidrag. Glittret skiftar i alla möjliga färger i verkligheten, och är inte alls så rosa som det ser ut på bilden. Stämpeln är nya "Otto åker kälke", designad för October Stamps.
Hade riktigt kul när jag pysslade det här kortet! Tror att det får bli årets julkort till min lilla mamma (jag vet ju att du är här och läser ibland kära mor - men hoppas att du inte ser detta. Säg till i så fall, så gör jag ett nytt kort till dig! *hihi*).


TJOHOO vad jag är GLADAST idag!! Har just lyckats ordna så att jag kan komma hem till familjen i Värmland ett par dagar i jul trots allt!!! Har till och med beställt platsbiljetter till tåget så allt är klart. Niohundra pix för att resa ca 70 mil tur och retur är väl inte så illa?

HURRA! I år blir det RIKTIG jul! *fäller en glädjetår*

Det blir kanske hårt och lite stressigt med jobbet och det, men det är verkligen värt det. Har bara berättat nyheten för mamma än så länge. Tänkte hålla det hemligt för storebror + pappa om det går....Vilken överraskning, va? "Hej hej, här är jag!" :D

Hm. Apropå ingenting: Varför sitter jag som oftast och bloggar såhär missinassen?
Bra fråga. Ingen aning. Får nog sova på saken, hehe!


*glada vinterkramar, fulla av julkänsla*

//Nina

10 kommentarer:

Laura sa...

oh wow, that card is so so so gorgeous!!! I love it! I just put an order in at october stamps for some of your stamps *grin*. I just can't resist them :).

Zarah sa...

Jag ÄLSKAR det kortet!!

Vad härligt att du kommer hem i jul - det glädjer mig enormt - och bättre julklapp kan väl din familj inte få! :D

Stor kram!

Anonym sa...

åååh!!! Vilket härligt vintrigt kort du gjort!! ÄLSKAR FÄRGERNA!!! Bedårande fint!!
Å vännen, jag måste tacka för alla söta kommentarer du ger mej!! *ler sött* Du anar inte hur glad jag blir!!! *skutt*
TACK TACK TACK TACK TACK!!!
SÅklart jag vill "göra reklam" för dina stämplar, de är ju såå grymt söta!!! =D
Verkligen min smak!!
Guuuu va roligt för dej att få komma hem till familjen i jul!! NJUT för oss båda!! ;)
SJälv åker jag hem den 23:e efter jobbet kl 19 å åker tillbaka på juldagen igen kl 07..*pust*
Jävla skitjobb man har =(
NÅja.
NU ska jag sätta mej i min pysselvrå!! MÅ GOTT!!!! *Kraaaaam*
/ http://paradises.blogg.se

Kristina sa...

Ditt julkort är HELT underbart läckert!!!
Ha en skön måndag!

KarinSN sa...

Härligt att du får åka hem! när åker du upp och ner? Jag kommer vara i de norra delarna över jul och passerar Kil men bara som snabbast. Möjligen är vi i Karlstad en dag men jag vet inte riktigt vilken och hur än :-)

Anonym sa...

Superfint kort.
Vad roligt att du får åka hem till familjen i jul :-)
Kram

Anonym sa...

Oh, vilket fint kort. Jag är lycklig ägare till en Otto stämpel och jag känner att det snart är läge för en till då jag ser dina fina kort...och med ditt färgval så blev kortet toppen.

Mysigt att du får komma hem till härliga Värmland över jul : )

MalinZ i Karlstad

http://malinscrappar.blogg.se

Aud sa...

Sånt et herlig kort! Liker både stempel og farger veldig godt!

Kjenpeherlig at du får en liten tur hjem i julen!

(- og du, mine stempler finns på svensk...) ;o)

Anonym sa...

Men åhhhh, vad härligt att du får komma hem till familjen ett par dagar i jul!!! Vad mysigt och vad kul för er alla!!!

Vilket läckert kort!!!!!!

Anonym sa...

Jättefint kort med underbara färger!!! Apan är så söt.

Jag måste ställa dig en fråga om färgsättning av stämpelmotiv. Har länge beundrat hur mjuka färgerna är på dina kort. Du har nämnt Tilda-pennor och Promarker då och då. Är det dem du använder mest? Jag har inte själv använt någondera. Är det någon större skillnand mellan Tilda och Promarker pennorna? Använder du något speciellt papper? Hoppas att du inte tar illa upp att jag bombaderar dig med alla dessa frågor, men skulle så gärna vilja lära mig att få en liknande mjuk nyans när jag färgar mina stämpelmotiv. Brukar mest använda färgpennor men är inte helt nöjd med dem. När jag har använt tuscher (dock av annat märke) har det blivit riktigt dåligt: skrikigt, hårt och så ser man tusch-ränder av hur man dragit pennan. Inte bra... Så jag måste passa på och fråga en som du som färglägger med briljans. :)