fredag 4 januari 2008

Vi startar det nya året..


..med en hastig visit i Malmö! Jag och några andra pysseltokar har bestämt oss för att ses och fika och kanske shoppa lite på andra sidan sundet imorgon förmiddag.
Glädjer mig till det av flera anledningar - främst för att jag ska få träffa några skånepysslingar som jag aldrig har träffat förut, några av de GOASTE som finns! Sen ser jag såklart alltid fram emot att få komma hem till Sverige....ska köpa med mig lite svensk mat och annat smått och gott som inte jag hittar här i DK, tänkte jag.
Sverige är bäst. Så é re ba'.

Idag gav jag min kollega Rafi en välförtjänt present för att han räddade min jul:

I paketet gömmer sig ett presentkort till biograf för 400 kr, åsså fick han såklart ett hemmapysslat kort till. Han blev jätteglad! :D


Strax efter jul pysslade jag ett liknande kort, som Henseboy ska ge bort. Det är till H's bästa väninna som födde en son, Mads, på julafton. H har inte kommit på vad han vill ge i present till pojken ännu, så kortet ligger här och dammar... Jag blev i alla fall ganska nöjd med det:

ÄLSKAR detta BamPOP- alfabet! Älskar fatbirds'en!

En annan liten lycka: Jag har fått en ny pappersskärmaskin av H i julklapp! Måste provas. Ah, det blir nog först i morgon.

Är lite trött, för jag har jobbat 12 timmar idag, varav de sista 5 var i akutmottagningen. Det kom nästan inga patienter - VÄLDIGT ovanligt! Jag hann t.o.m dricka kaffe och småprata med nurserna. Gött. Behöver sådana dagar ibland.
Igår jobbade jag 11 timmar, men de 3 sista var dock inte planerade - det kom helt enkelt så mycket patienter så jag var tvungen att stanna och hjälpa kvällsjouren att ta emot dem. Stress från morgon till kväll. Det varierar verkligen mycket.


Å just när jag var på väg hemåt igår, ropade en sjuksköterska efter mig och kom och tog tag i min arm och förde mig in till en patient som precis hade fått hjärtstopp!! Man har ju övat hjärt-lung-räddning så många gånger på docka, men det är lite annorlunda när det är en riktig människa man försöker rädda...Det gick dock inte många sekunder förrän kardiologerna och hjärtstoppteamet stod i rummet. Det lyckades inte att återuppliva honom, trots att vi alla gjorde vad vi kunde. Tråkigt, men så går det ju dessvärre som oftast vid hjärtstopp.
Kände mig trots allt ganska lugn och nöjd med min insats när jag traskade hemåt.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nina

Vad är det för glitter på Mads-kortet?

Nina sa...

Hej Anna!

Det är sprayglitter! :)
Fråga mig inte hur man får tag på det - tror det är något billigt krafs som jag hittade i Netto för ett par år sen.

Det är faktiskt sprayglitter på många av mina kort, men det är inte alltid man kan se det vid fotograferingen... *beroende*

*kram*

Anonym sa...

Hej söt, det skall bli sååå kul att träffa dig imorgon! Sov så gott så ses vi vid 12-snåret :)

Zarah sa...

Superfina kort - och JAAA - de fåglarna var ju ljuvliga! :D

Vet du? Om mitt hjärta stannade skulle jag tycka om att du var hos mig. Då fick det ju iallafall vara varmt - för såna varma hjärtan som dina, de smittar, det tror jag. Kram!

Elina sa...

Vilket fint kort och present till Rafi. Han var verkligen värd ett ordentligt tack som ställde upp!

Lite avis på er som får träffas imorgon - hoppas att ni får en jätterolig dag!

Anonym sa...

Va? Är det typ sånt man har i håret?

Anonym sa...

Ljuvliga kort som vanligt. Gillar verkligen fåglarna. Jag måste säga att jag är imponerad av din insats på jobbet och hur du hanterade det.

Anonym sa...

Usch vilket obehagligt jobb du har, jag hade aldrig klarat av det. Vilken tur att det finns människor som du som gör det!

Anonym sa...

Vilka läckra kort!! Vad gulligt av dig att visa din uppskattning och ge Rafi ett sånt generöst presentkort! Kan tänka mig att han blev glad!!

Förstår att det måste vara väldigt annorlunda att ge HLR i verkligheten, än på en docka! Ledsamt att det slutade som det gjorde... Men skönt för dig att du iaf kände att du var nöjd med din insats! Då gjorde du vad du kunde!

Kram!

Susanne sa...

Hej Sötis!

Det var helt underbart är få träffa goa söta dig i verkligheten! Jag hoppas att du kom hem ordentligt och att vi ses snart igen!

KRAM

Ps. Kortet till Mads är sååå snyggt. Fåglarna får gärna flytta hem till mig.

Anonym sa...

Måste först tacka dej för alla dina söta komplimanger å fina inlägg jag alltid får på min blogg!! Du gör verkligen min dag så fort du skrivit!! *glad* =D
Vilken gullig gest att ge en present och ett kort till han som "räddade" din jul!! Han måste blivit så glad!! =D
Superfint var även det andra kortet!! MÅ gott vännen min!
sköt om dej!!
KRAM Petra

Laura sa...

*big big smile* I just saw the comments you left for you and I am all happy and giggling here. :)

I just so love your drawings. When I saw my first ever Filur, i just fell in love. I just want to use them more, but I haven't been so good at colouring them *sniff*. I still need to practice a bit more, I think!

oh wow, I can't wait to see what your new designs will look like. I don't think that I will be disappointed at all *smile*. I like your drawing style because it is very clean and simple and the characters put me in a very happy mood :). I hope that you will draw some more viruses, too :). Maybe one day I will order a drawing from you.. something i can frame and put on the wall *grin*.

Hey, if you ever want to email me, you are more than welcome to do so. it would be fun to chat with you every now and then. my email is askartelu75@gmail.com

Laura sa...

oh yes, I looooooove the fatbirds! I am actually trying to collect all the bampop stamps bit by bit :)

Cattis sa...

Alltid härlig inspiration här inne!! =D

Kramis!

http://kathis.blogg.se/