måndag 1 oktober 2007

Och jag som trodde...


...att jag inte fick visa dem än!


Här är två alster som jag gjorde till Vixxxans cybercrop i helgen som gick. Underbara utmaningar - den översta är gjort efter en skiss ritad av världens bästa Zarah, och det nedre är ett scraplift av en toksnygg LO som Maria/Hattifnatt har gjort. Blev inte så nöjd med det sistnämnda (för plottrigt!), men pytt. Visar det ändå.

Är i övrigt väldigt glad just nu, för idag började jag på min andra AT/turnusdel, på endokrinologisk (medicinsk) avdelning. Vi hade introduktion hela dagen, och den gav ett väldigt gott intryck. Det hela verkar så välorganiserat och bra...och inte alls så hierarkiskt som på kirurgen. Trevliga överläkare och god stämning, fokus på kvalité och utbildning. En avdelning som folk söker tillbaka till.
Imorgon ska jag ronda. Är lite nervös, men det ska bli kul!

6 kommentarer:

Zarah sa...

Jodå - klart du får! :D ...och ursnygga är de med, det vet jag - för jag var den första som såg dem! *stolt* :D

Maria sa...

Iiiiih, så snyggt! De är verkligen DU, de där korten: färgsprakande i ascoola kombos, genomarbetade och alldeles alldeles glädjiga på alla sätt! Nina, både du och dina alster är glädjespridare av rang! Jag sitter här och ler brett!

Vad härligt det låter med det du skriver om jobbet, det är ju viktigt att man trivs liksom!

Kramar!!

Ellinor sa...

Spännande med ny avdelning (och lite skönt att slippa kirurgen tycker jag mig ana...) - hur lång är er AT?

//Ellinor

Anonym sa...

Korten är jättefina!!! Du är så himla duktig!

Låter jättebra att nya avdelningen känns bra!! *glad för din skull*
Hoppas att det gått bra för dig i dag!

Kram!

Anonym sa...

Du är utmanad i min blogg!
/Space

Anonym sa...

Urgulliga kort!!!!=)

Kramis!