torsdag 16 augusti 2007

Ett kort till scrappiz veckoutmaning

Motiv: ritat på fri hand. Papper: Underbart mönsterpapper "Klippspringare" från Hanna Werning, lite grönt mönsterpapper från Scenic Route samt Basic Grey. Bazzil cardstock. Lite papper ur ett skrivblock. Typsnitt: QK Zoe mini samt min egen handstil.
Egentligen har jag inte tid att pyssla. Borde ju rensa grejer; sälja, skänka och slänga bort, och packa ner inför flytten. Utmaningen på scrappiz var dock oemotståndlig denna vecka: den bestod i att man skulle lifta en LO av Anzan, och den var bara såå fin så jag kunde inte låta bli!

Motivet på mitt kort - hunden med blomman i munnen - ritade jag för länge sen, med tanken att det skulle bli en stämpel. Dessvärre upptäckte jag några veckor senare att Penny Black redan hade en liknande hund i sin kollektion, så därför blev det inte något av den saken. Lite tråkigt, för jag var ju ganska nöjd med mitt motiv!

Det var svårt att hitta en bild av PB's stämpel på nätet, men om ni scrollar ner på denna sida: http://www.happystampers.co.uk/acatalog/Penny_Black_Rubber_Stamps_Cats_and_Dogs.html så ser ni nog vilken jag menar.

Undrar om jag har sett den, och att mitt undermedvetna har spelat mig ett spratt - eller kan det verkligen vara en ren tillfällighet att jag har ritat en nästan likadan?

5 kommentarer:

Zarah sa...

Nääääh. Den har jag - och din är MYCKET sötare! :D

Elina sa...

Instämmer med Zarah, din är mycket finare!

Anonym sa...

Oh, vilken fin vovve du gjort. Jag tycker den är underbar hade jag sett en sådan till salu så hade jag "bums" köpt den.

Håller med ovanstående att din är mycket finare.

Anonym sa...

Hunden är såååå söt!!! Underbart kort!

Anonym sa...

Awww kan du inte låta vovven bli en stämpel?? Du har ju flera köpare på rad här! *flinar inställsamt*

Och din ÄR mycket sötare än PB:s! *nickar övertygande*